תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אביטל ב - 03/11/2023 17:22:38

    שלום ליטל,

    לאחרונה אני שמה לב לדפוס שחוזר על עצמו ומלווה אותי. לצערי, אני מרגישה מצוקה סביב הנושא ופגיעה ביכולת להתקדם בעיקר בעבודה ובחיים האישיים.
    אני מוצאת את עצמי מנסה בכל מקום להשתלב ואחת הדרכים היא באמת להחמיא לאנשים, לפרגן להם, בין אם בנוכחותם או שלא. לפעמים אני גם מוצאת את עצמי נגררת אחרי אחרים ומדברת על אנשים גם דברים לא טובים, כמובן שלא מתוך כוונה אבל זה נאמר. כתוצאה מכך אני מניחה שזה מעורר התנגדות בצד השני ואולי גם בטח אותם אנשים מגלים שנאמרים עליהם דברים על ידי וזה יכול לגרום לחוסר רצון לשתף פעולה בעבודה.
    אני יכולה להניח שזה נובע בעיקר מחוסר ביטחון, רצון ליצור אינטראקציות ובריתות במקום העבודה ובמקום זה, אני פשוט מסתבכת עוד ועוד עד שאני מבודדת את עצמי או מבודדת בצורה כזו או אחרת על ידי אחרים.
    מה אפשר לעשות כדי להתמודד עם דבר כזה בהנחה שמגיעים לסביבה חדשה או לחילופין אפשר לתיקון במקום הנוכחי?

    תודה וערב טוב.

    תשובה: סיטואציות מורכבות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 05/11/2023 20:13:35

    שלום אביטל.


    נשמע מדברייך שאת מזהה את המחירים שאת משלמת על התנהלויות בין אישיות מסוימות, אך מתקשה לשנות אותן בזמן אמת. מצבים אלו נובעים בדרך כלל מכך שיש פער בין המודעות להתנהגות לבין הגורמים הלא מודעים שעומדים בבסיסה. על כן, מציעה לשקול פנייה לטיפול פסיכולוגי בגישה פסיכודינמית אשר יסייע לך להבין מה עומד בבסיס ההתנהגויות, ויציע מענה מקיף אשר ישפר את התמודדותך עם מצבים בין אישיים. בינתיים, במידה ויש לך קולגה או חברה אותה את יכולה לשתף בדברים, נסי לבקש ממנה פידבק בזמן אמת/מעט אחריו, כאשר היא נוכחת בסיטואציות אלו.


    ליטל


אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון