תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימית ב - 12/10/2023 23:07:47

    היי.
    אני נמצאת עם בן הזוג שלי בחו"ל ולאור המצב אני נכנסת להתעדכן ברשתות החברתיות כמה פעמים ביום. הוא לעומת זאת בוחר פעמיים ביום ולא יותר.
    מה שמפריע לי ומעיק עליי זה שהוא לא מפסיק להעיר לי ולומר לי תעזבי את הטלפון בכל פעם שהוא רואה אותי איתו. בהתחלה זה היה בצורה מעודנת וזה החמיר עד למצב של איום שאם אני לא עוזבת את הטלפון הוא יעזוב אותי כי זה לדעתו מערער את מצבי הנפשי והוא לא רוצה להיות עם מישהי כזאת שמחמירה את מצבה הנפשי.
    כשזה דובר ממקום אכפתי ודואג עוד יכולתי להבין אבל ככל שזה המשיך ונעשה יותר אגרסיבי (קרע את העיתון שהבאתי ועליו תמונה עצובה אך לא ברוטלית, לקח לי "בצחוק" את הטלפון ולא רצה להחזיר במשך כמה דקות), הגעתי למצב שאני מרגישה מועקה וחשש לגעת בטלפון לידו. ניסיתי להסביר לו בסבלנות וברוגע שזה מקשה עליי ושזה מעיק וביקשתי שיפסיק להעיר לי ולומר לי מה לעשות. הוא טען שהנוכחות ברשתות החברתיות היא זאת שמקשה עליי ושאני עושה את זה לעצמי. משם השיחה התדרדרה ואיבדתי את הסבלנות. החנות האשמות וביקורת אחד כלפי השני ובניסיון קלוש ואחרון, בדמעות וגרון חנוק ביקשתי שוב שיכבד את מה שאני צריכה והוא ענה לי "את יודעת מה יש לי להגיד לך? - תעזבי את הטלפון" והלך. זה פוגע לי אנושות בתחושת העצמאות והחופש. והוא עונה לי על זה בציטוט " don't confuse freedom with chaos". אני מרגישה חרדה גדולה יותר כשזה קורה ואני רואה את זה כניסיון לשלוט בי ולהכתיב לי איך להתמודד עם המצב. ברגע שאני לא משתפת פעולה עם הדרך שלו הוא נוטש אותי כי זה לא מתאים לו. אני פגועה עד עמקי נשמתי שלמרות המאמצים שלי להניח לאגו ולהסביר בפשטות איך אני מרגישה כשהוא עושה את זה, הוא נשאר בשלו ובגדול מבטל אותי ואת הצורך שלי. באיזה כלים מומלץ להשתמש כדי להתמודד עם הסיטואציה הקשה הזאת? תודה על האפשרות לשתף ולקבל פרספקטיבה נוספת.

    תשובה: בן זוג שתלטן
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 15/10/2023 12:51:47

    שלום לך.


    דפוס ההתנהגות שאת מתארת אכן נשמע שלטני ושאינו מיטיבי איתך ועם מערכת היחסים. במידה ומדובר בהתנהגות יוצאת דופן אשר אינה מאפיינת את בן זוגך בדרך כלל, יתכן וזוהי תגובה למתח ולחרדה שהמצב מעורר. במקרה זה, כדאי לחזור ולהסביר ואף לנסות לייצר יותר מרחב ו"הפרדת כוחות", כל עוד אתם בחו"ל. במידה ומדובר בהתנהגות אשר חוברת לדפוס כולל ומתמשך של שתלטנות, היעדר כבוד, הפעלת אלימות רגשית/פיסית או לחצים וכן הלאה- מומלץ לפנות בהקדם לייעוץ מקצועי כדי לבחון יותר לעומק מה קורה בתוך מערכת היחסים. כך או כך, אני מציעה לשתף את מכרייך במצב ובתחושות כדי לקבל גם את נקודת המבט שלהם, ולייצר גם שעות בהם לכל אחד יש מרחב משלו.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה