תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י .... ב - 21/07/2023 11:11:34

    אני מתחילה להבין שאני לא במקום הנכון...
    שאני "מוכלת" ו"מובנת" ו" יש לי מקום" רק אם אני מרצה ומסכימה עם כל מה שהיא תגיד ולא תגיד. רק אם אני מתאימה את עצמי אליה. אבל כל פעם שאני מביאה את עצמי או יותר נכון מנסה ,אני מותקפת / מבוקרת/ היא מפרשת אותי ככ שלילי / היא מחליטה בשבילי/ היא מבטלת אותי / אני לא מצליחה לדבר ולהיות אני בלי להיתקל מצידה.
    כאילו שהיא בלי סוף "מזמינה " אותי לשתף ולהביא את עצמי אבל בפועל כשזה קורא היא לא מצליחה להכיל ולנתב את זה באופן אוביקטיבי. היא לא מצליחה להתבונן ולעזור בחלקים המורכבים יותר בלי שיפוטיות . הלחץ שלה משתלט על הכל. היא מאשימה אותי בדברים

    אני ממש ניסיתי בעדינות לפתוח איתה קצת את הדברים אבל התחושה בתגובות שלה זה שהיא לוקחת את הדברים שלי "למקום אישי" / לפרשנות של התנצחות (מי צודק/ יחסי כוחות..) ובגלל זה כל פעם שאני מתחילה לדבר אני נעצרת כי לא נעים לי עם הדבר הזה שכך היא מקבלת ורואה את הדברים ואני באמת באמת לא במקום כזה ולא מחפשת קטנוניות. אני רק רוצה לנסות להביא את הדברים ואת עצמי אבל אני לא מצליחה כי אני כל פעם נתקלת מצידה.
    כשקצת ניסיתי להסביר לה היא אמרה לי שזה בגלל ש"היא פשוט דואגת ומה אני רוצה שהיא רק תקשיב ותחבק את הדברים?!"
    אבל אני בתוכי יודעת ומרגישה שכך לא נראית דאגה .... דאגה לא צריכה להתבטא בתוקפנות / שיפוטיות / האשמות.
    אבל לא רציתי לענות ולומר את זה כי ידעתי שהיא תיקח את זה למקום של התנצחות וזה באמת לא המטרה שלי שזה ככ מתיש כי אני פשוט לא יכולה להיעזר התחושה כל הזמן שאני צריכה לשמור על פאסון מסוים ולא יכולה באמת להביא את עצמי כי זה תמיד מגיעה מצידה למקומות כאלה... שאני באמת באמת לא מתכוונת!! בסך הכל רוצה עזרה
    אבל כנראה שהיא לא הבנאדם הנכון
    אולי אני סיפור יותר מדי מורכב בשבילה.
    כנראה שכן.
    זה דפוס שחוזר על עצמו כל פעם מצידה ואני כבר לא רואה פיתרון

    תשובה: .....
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 23/07/2023 12:59:35

    שלום לך.


    אני מצטערת לשמוע על התחושות הקשות. 


    דינמיקה של מאבק כוחות אכן יכולה להתרחש בטיפול- לעתים בפועל, לעתים היא נחווית כך מתוך הרגישויות הנפשיות של המטופל לדינמיקות מסוג זה ובמקרים רבים- קשיים מהסוג שאת מתארת נוצרים מתוך המפגש המתסכל והמייסר בין שני אלמנטים אלו. בהתאם למורכבות, במרבית המקרים גם קשה מאוד לקבוע האם המצב ניתן לתיקון או לא. רק אחרי מאמצים רבים להבנת ו"התרת" הדינמיקה הקשה, ורק בדיעבד, ניתן לדעת מה מהקושי נבע ממגבלה של המטפלת ומה נבע מהיבטים של עולמו הפנימי של המטופל שבאו לידי ביטוי בקשר הטיפולי. 


    לאור האמור, אני מציעה בעיקר לא לסיים את התהליך הטיפולי לפני שנתת סיכוי של ממש לשיח ועיבוד. נסי לבוא פתוחה לעיבוד והתבוננות ומתוך כך, אני מקווה שתוכלי לקבל את ההחלטה הנכונה עבורך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון