תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י בת 23 ב - 13/07/2023 03:03:30

    היוש, אני סטודנטית שנה א' בת 23, מתמודדת עם דכאון לפחות מחצית מחיי. היו תקופות שהרגשתי מנוטרלת לגמרי, שלא הצלחתי לקיים את עצמי, ולרוב הצלחתי למשוך את עצמי להתקדם.
    היום אני מסיימת את השנה הראשונה לתואר. לאורך כל השנה ניסיתי להחזיק, מתוך האמונה שבתקופות המבחנים אוכל להתאפס ולהדביק את הפער. ככל שהזמן עבר, הפער גדל והכוחות שלי אוזלים. אני פשוט לא יודעת מה לעשות.
    הייתי בטיפול פסיכותרפי עד ממש לאחרונה, עד שהבנתי שאין לי כוחות לדאוג לעצמי ברמה הזאת. המטפלת שלי הייתה בעד שאפנה לייעוץ פסיכיאטרי, אבל טכנית אני פשוט לא יודעת מה עושים, ואיך אני יכולה לעזור לעצמי בשלב הזה.
    אני לא מאמינה שאוכל להמשיך לשנה נוספת בלימודים במצב הזה, ולמען האמת גם לא להחזיק עבודה או משהו כזה. עזבתי את הבית לפני שנתיים, הקשר שלי עם ההורים הוא די שטחי לצערי, ואין לי ממש איך להיעזר בהם בפן הזה.

    אני לא באמת מצליחה לתפקד ולדאוג לעצמי. לא מצליחה לצפות את מצבי הרוח שלי, לרוב אני מנוטרלת אבל לפעמים אני כן מצליחה לעבוד (אבל אין לי שליטה על מתי). אני בקושי ישנה כדי להספיק ללמוד (ועדיין לא מצליחה ככ), בקושי אוכלת כי אין לי כוח לדאוג לזה, חרדה כל הזמן בקשר לעתיד, ובכללי די אובדנית אבל זה כבר עניין שנכנס לאופי שלי בשלב זה(:

    אני קצת לא יודעת מה לעשות, ואיך. איך פונים לפסיכיאטרית? מה אומרים? מה אני אמורה לעשות מהצד שלי? ולימודית, אני פשוט לא יודעת אם להמשיך בקו הזה ייטיב איתי

    תשובה: שילוב דכאון ולימודים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 13/07/2023 14:50:20

    שלום לך.


    אני מצטערת לשמוע על עוצמת הסבל שאת חווה, ונשמע שטוב שהלכת עם עצתה של המטפל לגבי טיפול תרופתי. במקרים רבים, הטיפול התרופתי משיב כוחות שמאפשרים גם שימוש אפקטיבי יותר בתהליך הטיפולי. ברמה הפרקטית, תוכלי לפנות לייעוץ פסיכיאטרי דרך קופ"ח אליה את משתייכת, או לבקש המלצה מהמטפלת שלך. לאחר שתקבעי תור, הפסיכיאטרית תנחה אותך בשיחה אבל בגדול- ספרי לה כפי שכתבת כאן, בבהירות ובכנות, ומשם השיחה תוביל בכיוון הנכון. 


    לצד זאת, אני חושבת שחשוב מאוד לא לפנות לאפיק תרופתי בלבד. אשית, מגוון רחב של מחקרים מצביעים על כך שהשילוב בין פסיכותרפיה לטיפול תרופתי הוא אפקטיבי ביותר לטיפול בדיכאון מתמשך. כמו כן, במסגרת הטיפול תוכלי לקבל החלטות מדויקות יותר לגבי המשך הדרך (הלימודית למשל)- חשוב לקבל החלטות אלו לא כהמלצה כללית (למשל בפורום) אלא מתוך הבנה עמוקה של מצבך וכוחותייך. 


    כמו כן, חשוב לי לציין שבמידה ואת חשה כי כוחותייך אינם עומדים לך וכי את עשויה לנסות ולפגוע בעצמך- חשוב לפנות באופן מיידי למיון פסיכיאטרי כדי לקבל מענה ותמיכה ראשונית.


    אל תתייאשי ואל תוותרי. לא פעם, השילבו בין הטיפול התרופתי לנפשי עושה פלאים.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו