תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י איש ב - 04/05/2023 02:10:36

    קצת רקע על עצמי, תמיד הבנתי שונה מאחרים, בקטע חייזרי, כולם התנהגו מוזר ולא צפוי בשבילי, התקשיתי להבין קונטקסט של רגשות ולמה אנשים אומרים את מה שהם אומרים, אני מבין מידע בקלות, אבל רגשות זה מידע מעורפל ולא ברור כי הוא סותר את עצמו ומשתנה ומעורפל, אני זוכר לדוגמה סיטואציה שאמא שלי הסבירה לי איך להפריד כביסה לבנה ואמרה על חולצה בצבע תכלת שהיא לבנה, אני ידעתי שהיא לא אבל נאלצתי להסכים (כי ככה זה, פשוט לא הבנתי ותמיד הייתי צריך להניח שהבעיה היא בי ולא באחרים) ואז אח שלי אמר לי לעזור לו לסדר את הכביסה, ואחרי שטעיתי בסידור הוא שאל אותי אם החולצה שהוא מחזיק לבנה, אמרתי כן, למרות שהיא לא, כל מיני סיטואציות מהסוג הזה שבה הרגשתי שאין מציאות אחת אלא כל פעם אני צריך להתאים את עצמי למה שהאדם מולי מחליט כמציאות, המציאות שלי אחת ויחידה אבל היא לא משנה כשאני מדבר אל מול אנשים שממציאים מציאות חדשה.

    וזה משהו שרציתי לומר לפסיכיאטר שלי:
    אני חושב שבניגוד לאנשים עם דיכאון זה לא שהמוח שלי בדיכאון, זה לא שיש משהו שאמור לעבוד אבל עובר דיכוי על ידי תהליכים אחרים שמפריעים לו, אני חושב שיש סוג של קצר, זה כמו תלמידים שיושבים בכיתה וכולם צוחקים ונהנים ויש אחד רובוט, שהוא גם כביכול תלמיד, זה לא שהוא לא מבין ורוצה להיות כמוהם, אלא שהוא מחכה לinput, יש כמו קצר בין החלק שמבין לבין החלק שאמור להיות אחראי על רגשות, כאילו החלק של החוכמה רק מחכה לקבל מספרים כדי לעבוד איתם, כמו לולאה במחשבים שמחכה לקבל מספר לעבוד איתו, אבל מקבלת רגשות ולא מבינה מה זה, במחשבים זה נקרא קלט לא תקין, אז התוכנה קורסת כי היא אמורה לקבל רק קלט נכון, אצלי התוכנה ממשיכה לפעול אבל כל הקלט לא תקין, האם יש אפשרות לעשות סריקה מוחית לבדוק מה קורה במוח שגורם לזה.

    נשמע הגיוני בשבילך? האם יש דרך לבדוק את העניין? התעניינתי בסריקות מוח, חשבתי שזה אולי יבסס או יפריך את מה שאני חושב, אני צודק? יש שיטות נוספות לבדוק את הבעיה? אני אשאל גם את הפסיכיאטר בפגישה הבאה

    תשובה: מרגיש קצר במוח
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 04/05/2023 16:56:49

    שלום לך.


    על סמך הדברים שכתבת, אני מתקשה לזהות מהם ההיבטים הרגשיים-פסיכולוגיים ומה הם היבטים "מוחיים" יותר, אך שומעת את הרצון שלך להבין טוב יותר את מקור קשיך. בהתאם, מציעה להתייעץ עם הפסיכיאטר אשר מכיר אותך יותר לעומק לגבי סוגי אבחונים רלוונטיים, ומשם להמשיך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים