תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אבי ב - 08/04/2023 17:54:25

    היי סובל מאוסידי מחשבתי
    בעבר הייתי מטופל אצל פסיכותרפיסטית מעולה שהחמיאה לי על השינוי כל מפגש שהתקדם.בשלב מסויים ביקשתי לסיים את הטיפול והמפגשים,והיא בתגובה אמרה שאני צריך עוד מפגשים ושבזמן האחרון יש לי נסיגה ולא ממש קיבלה את הרצון שלי להפסיק.נאלצתי למצוא תירוצים כדי לבטל את הפגישה הבאה ואת הטיפול אצלה.עברו כמה שנים ועכשיו יש לי רצון לחזור לכמה טיפולים ספורים אצלה (מקסימום 10) אבל חושש שהמצב יחזור על עצמו כשהרצה להפסיק.גם מפחד בכללי שהמטפל/ת יראה בעין לא יפה את הרצון שלי להפסיק טיפול ויפנה מטעמו לבקשת אשפוז כפוי (חלק מהאוסידי מחשבתי) כסוג של נקמה.מה עלי לעשות? מרגיש צורך בשיחות אבל חושש ממה שכתבתי שיקרה.תודה

    תשובה: סיום טיפול
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 09/04/2023 08:17:22

    שלום אבי.


    לא קל, אבל חשוב, להבחין בין חששות הנובעים מהאוסידי לבין חששות "טבעיים" הקשורין בהתנסות העבר שלך. 


    עם החששות הנובעים מהאוסידי כמו החשש מהפנייה לאשפוז כנקמה, אין אלא להתמודד באמעצעות הטיפול, ואם הקושי גדול עד כדי כך שאינך מסוגל לפנות למטפל, יתכן וכדאי להתייעץ עם פסיכיאטר לגבי טיפול תרופתי. 


    לגבי החשש מאי הסכמה עם המטפל לגבי מועד הפסקת הטיפול, זו אכן סוגייה שמעסיקה מטופלים לא פעם. גם בהקשר זה אני לא בטוחה שיש "מתכון" לפתרון- כדאי להעלות את החשש מראש מול המטפל.ת,בהנחה שהחשיבה והעיבוד מראש יקלו על התמודדות עם ניהול הנושא כשיהיה רלוונטי. כך או כך, חשוב לזכור שההחלטה היא שלך ובידיך. המטפל יכול ואמור לומר את דעתו המקצועית, אך עליו גם לכבד את רצונך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
פז חיט

פז חיט

כפר סבא