תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י זאב חצי בודד ב - 18/01/2023 23:18:58

    שלום . אני גבר רווק בן 33 . חי בדירה שכורה לבדי. הסיבה שאני פונה אליכם היא שאני מנסה להבין את הדרך שבה אני מרגיש ומתנהג - מצד אחד אני מתקשר עם הסביבה שלי. בסביבת העבודה מתקשר עם כל הסובבים (משוחח , צוחק ומשתף ) וחייב גם להגיד שבעיות תקשורת אין לי בכלל- אני לא ביישן, אין לי חרדה חברתית, לא מחפש להתאים את עצמי לסביבה וגם הדבר האחרון שאפשר להגיד זה שאני לא מתלבט. על פני השטח הכל נראה סך הכל בסדר- אדם תקשורתי ומסביר פנים.

    הבעיה מתחילה עם הצד השני- שום דבר לא קורה במישור העמוק יותר. אני מחבב את רוב האנשים בסביבה היומיומית שלי , מסתדר איתם ובגדול אני גם אדם שלא ממהר לשנוא אף אחד, אבל בכל הנוגע לרצון שלי לפתח קשר חברתי-חברותי עם אדם כל שהוא , אני אוכל להגיד שאין כזה בכלל. אני לא מציע לאנשים שניפגש ויותר מזה מבפנים אני לא מרגיש שאני רוצה. גם על קשרים קיימים עם חברים ותיקים קשה לי לשמור (גם טלפונית) , רוב הזמן הם מתקשרים אליי ויש לי חבר ותיק שלאחרונה קצת רבנו וזה לא מזיז לי אפילו קצת, כאילו בכלל לא אכפת לי לאבד אותו כחבר. להורים ולשאר המשפחה אני מסוגל שלא להתקשר במשך שבוע שלם ויותר מזה, כל עוד זה תלוי בי. באופן כללי אני מרגיש שאופן ההתנהלות שלי הוא מוזר, בעייתי ומזיק לטווח הארוך אבל אין לי דרך לשלוט באופן שבו אני מרגיש.

    אוסיף כי לאחרונה אני מביט בסרטונים ביוטיוב שנותנים טיפים כיצד להיהפך לכריזמטי יותר בסביבה החברתית שלך, טיפים שהייתי מפנים בשמחה אילולא ההרגשה שאין טעם לנסות להיות כריזמטי יותר רק בשביל עצמך אלא כדי להיות פועל ונפעל בתוך סביבה חברתית שיש לך באמת קשר רגשי אמיתי אליה.
    ישנה בתוכי איזושהי הרגשה חלולה של זיוף אחד עמוק שאני לא באמת מתכוון אליו. אשמח לעצה אם כי למדתי לחיות גם ככה.

    תשובה: היעדר היקשרות רגשית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 19/01/2023 17:49:10

    שלום לך.


    נשמע מדבריך שלצד התפקוד החברתי התקין, אתה מרגיש שהעולם החיצוני לא ממש נוגע ומגיע אליך, וכואב זאת. במרבית המקרים, להתכנסות מפני העולם החיצוני והקשרים שבו יש סיבה נפשית טובה הקשורה לצורך בהגנה ושמירה עצמית. בהתאם, כדי להביא לשינוי ולהגביר את היכולת לפנות אל העולם החיצוני ולהינות ממנו יותר, מומלץ לפנות אל טיפול פסיכולוגי שיוכל לסייע הן בהיבט של בירור הגורמים להסתגרות שאתה מתאר, והן כבסיס להתנסות בקשר בין אישי קרוב. במקרים רבים, השילוב בין שני ממדים אלו מרחיב את החופש ואת היכולת ליצור קשרים עמוקים ומשמעותיים יותר.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו