תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימי ב - 08/01/2022 22:33:56

    היי, בתקופה הלא כל כך אחרונה (אולי בשנה האחרונה או קצת יותר) אני מרגישה הרבה פעמים מדוכדכת. אני מוצאת את עצמי מתקשה לשמוח ולשמח את עצמי כשאני לבד ולפעמים גם כשאני עם אחרים. אני סטודנטית לפסיכולוגיה שנה שניה, עובדת במשרת סטודנט עם מתמודדי נפש, בזוגיות מעל שנתיים.. על פניו הכל נהדר. אבל קשה לי. מאוד. אני בוכה כמעט כל יום, מכל דבר קטן. אני מרגישה עצבות לחץ כל הזמן, במחשבות על העומס שלי ועל הציפיות שלי מעצמי ומהלימודים, ועל הלחץ הכלכלי שבלהיות סטודנט ולהחזיק דירה, על הקושי בלקבל תמיכה כלכלית מהוריי ועל הקשר הלא מכיל שיש לי עם אמא שלי ועל כמה הייתי רוצה שהדברים יראו אחרת. אני מרגישה בודדה, שאין לי גב ואין לי מישהו לסמוך עליו שיעזור לי כשקשה. אין לי למי לפרוק את מה שיושב עליי, ואין לי כסף כרגע לטיפול פסיכולוגי שאני כל כך רוצה. אני לוקחת כבר חודשיים כדורים נגד חרדה בהמלצת נוירולוג שמטפל בי בעניין בריאותי אחר, אבל לא נראה שיש שיפור.
    אשמח לקבל הכוונה לגבי הטיפול שאני אמורה לחפש, ואולי הכוונה לגבי עם מה אני מתמודדת? אדגיש שאין לי קושי לתפקד ולצאת מהבית. אני לומדת ופעילה ויש לי חברים. אבל אני מרגישה שאני רואה דברים ומפרשת דברים בצורה שלילית, והדבר מוביל אותי לתחושה כללית של דכדוך ואי אמונה בעצמי ובסביבה שלי, היעלבויות מכל דבר קטן, תחושה שאין על מי לסמוך ובעיקר אי ידיעה של איך לגרום לעצמי לחזור להיות שמחה.

    תשובה: עם מה אני מתמודדת
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 09/01/2022 18:53:51

    שלום לך.


    את מתארת פער משמעותי בין התפקוד, הכוחות ושביעות הרצון מהיבטים משמעותיים של חייך לצד תחושות חזקות של כאב וקושי. לכן, אני יכולה רק לשער כי נפשך מנסה לומר לך דבר מה על היבטים ותכנים נפשיים אשר טרם גובשו ועובדו באופן מספק- ולכן מביאים עצמם לביטוי דרך סימפטומים. לאור האמור, אני חושבת שפנייה לטיפול היא חיונית להשגת שינוי ושטיפול בגישה פסיכודינמית הוא הטיפול שיכול להתאים. אני מבינה מדברייך שאת עצמך מזהה את הצורך בטיפול אך שיש קושי כלכלי ולכן נדמה לי שהצעד הראשון הוא לברר בינך לבינך האם אי הפנייה לטיפול אכן נובעת רק מהקושי הכספי או שיש גורמים נוספים המשפיעים עליה, כמו חשש משינוי או ממתן אמון במטפל.ת. במידה ותחליטי כי א אכן מעוניינת לפנות לטיפוח, אפשר לפנות לטיפולים מוזלים באופן יחסי דרך קופ"ח/מרפאות בריאות הנפש של קופ"ח (שמיועדות לכל ולא רק לאנשים עם בעיה נפשית מובחנת), או דרך האוניברסיטה. בכל מקרה, אל תוותרי. סביר להניח שטיפול יוכל לא רק להקל עלייך אלא גם לקדם צמיחה נפשית משמעותית.


    ליטל


אנשי מקצוע ומכונים

טל יהודה

טל יהודה

רעננה
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו