תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מנופצת ב - 22/08/2021 15:16:35

    התגלה לי היום שהמטפלת שלי ושל אחותי הם קולגות לעבודה הם נפגשות הרבה ויש קשר ביניהם.
    מרגע שגיליתי את זה ירד לי האוויר -
    אני חוששת מאוד שהם ידברו ביניהם אפילו בלי כוונה שכל אחת תספר סתם סיפורים מ"העבודה " שלה ויום אחד הן פתאום יקשרו ו "ישלימו את הפאזל" ... ולא יהיה להם קשה להשלים אותו - רק מהרקע שלנו...
    ואני בדילמהה אני לא רוצה לדבר על זה עם המטפלת שלי כי אם היא לא יודעת מזה אני לא רוצה לפתוח לה את העיניים ו ואז בכלל... אבל זה חוסם אותי פתאום מאוד ואני לא יודעת מה לעשות מפריע לי מאוד שגיליתי את זה! ואני מרגישה שאם אדבר איתה על זה אני עוד יותר ייחסם כי פתאום זה יהיה לי בטוח שהיא יודעת .
    אוףף זה ניפץ אותי ברגע - פתאום לא בא לי לערב אותה בחיי בכללללל

    תשובה: זה מבלבל מאוד
    נכתב ע"י נורית רוקח-פסיכולוגית מתמחה בפסיכולוגיה קלינית ב - 24/08/2021 08:27:23

    שלום לך,
    ראשית, תחושותייך מאוד מובנות ולגיטימיות. זה מבלבל מאוד ואולי אף מפחיד לגלות כי ישנה קרבה מסוימת בין המטפלת שלך ושל אחותך וכמובן שלא תרצי שהמחשבות והרגשות האינטימיים ביותר שלך יחשפו, בטח לא בקונטקסט כזה. אני גם מבינה בשל כך את האינסטינקט להיסגר בפני המטפלת שלך, על אף שנשמע שעד כה היה בינכן יחסי אמון.
    חשוב להדגיש כי לפי קוד האתיקה של הפסיכולוגים (ואני מאמינה שכן נוהגים גם רוב המטפלים מפרופסיות אחרות) שמירה על סודיות היא מחייבת והיא מהווה ערך עליון של טיפול נפשי. כמובן שנפשם של אנשים היא לא נושא שיחה שאמור לעלות לשיח חולין בין חברים, גם אם חברים למקצוע טיפולי.
    אני חושבת שזה חשוב וקריטי עבור הטיפול ועבור הקשר הטיפולי בינך לבין המטפלת שלך שתעלי את הנושא באופן כנה וגלוי. דרך כך תוכלו לדבר על הדברים, להגדיר שוב את גבולות הקשר ואת החוזה הטיפולי בינכן וכך תוכלי להרגיש בטוחה שוב בטיפול. נראה לי ששיח כזה יוכל להטיב מאוד איתך ועם הטיפול ויאפשר לכן לחזור למסלול הרגיל.
    בהצלחה!

אנשי מקצוע ומכונים

טל יהודה

טל יהודה

רעננה
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות