תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימי ב - 02/08/2021 20:56:59

    שלום,
    בשבוע שעבר הכרתי (18) במקרה בחורה שמאוד מצאה חן בעיני, אשר סובלת מהפרעת אישיות גבולית. נפגשנו ומאז המערכת יחסים שלנו זזה בקצב מאוד מהיר... היא בהתחלה מצאה חן בעיני, ולאחר שהיא ניסתה לסיים את מערכת היחסים בעצמה 3 פעמים ולהאשים אותי בזה התעקשתי להשאר.

    העניין הוא שאני מרגיש שמערכת היחסים הזו לא מתאימה לי בשלב זה, אני רגע לפני הגיוס לצה"ל, אני עובר בעצמי תקופה לא קלה ואני לא מרגיש שאני בנוי לזה כרגע.

    שאלתי היא איך לסיים את מערכת היחסים הזו? היא אמרה לי שגרמתי לה להרגיש כמו שאף אחד לא גרם לה להרגיש (תיארה עבר של התעללות מינית) ואני מצדה אמרתי לה שאני אוהב אותה ושאני אשמור עליה. בהינתן חרדת הנטישה שלה אני דואג שאם אחליט לסיים את הקשר היא תפגע בעצמה ולעולם לא אסלח לעצמי על כך. אני אובד עצות. אשמח לתשובה מאיש מקצוע.

    שלום לך.


    נשמע מדבריך שאתה מנסה לאזן בין קשב וכבוד לרגשותיך לבין רגישות לבחורה איתה יצאת, וטוב שכך. לצד זאת, אני חוששת שאין "מתכון" להימנעות מפגיעה, ונדמה לי שהדבר היחיד שאפשר לעשות הוא לומר את הדברים בכנות- לשתף גם בחיבור שחשת, בהנחה שאכן כך הרגשת כאשר אמרת מה שאמרת, אבל גם בתחושה שכרגע אתה לא באמת פנוי לקשר. צא מהנחה שמחובתך להיות הגון ועדין בדבריך, אך ההתמודדות עם העזיבה היא באחריותה, וחלק מהדרך שלה בעולם, ועל זה אין באפשרותך לקחת אחריות.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו