תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אמא ב - 20/05/2021 15:15:13

    שלום, בני כיום בן שנתיים, ילד ראשון ויחיד כרגע. התפתחות תקינה מבחינה שפתית ומוטורית. מבחינה שפתית הוא מתקדם לגילו- מביע את עצמו ואת הרצונות שלו. מאז שהוא היה קטן, מגיל מספר חודשים כאשר הוא היה רואה מישהו שהוא לא מכיר היה בוהה וחושש. בגיל שנה ו-5 נכנס לגן. מאז חשוף להרבה ילדים וגם טרם כניסתו לגן הלך כל יום לגני שעשועים. ההסתגלות שלו מאוד איטית והוא מאוד פסיבי- מאז ומתמיד מגיע לגן שעשועים, נוטה לעמוד ולהסתכל בילדים האחרים במבט אבוד וחושש וכלל לא משחק. רוצה שירימו אותו הרבה ואומר שהוא פוחד. כשאני שואלת ממה הוא פוחד- הוא אומר מהילדים. אני בעצמי קלינאית תקשורת ולכן עושה לו הרבה תיווך, מסבירה שכולם משחקים בגינה, ושהילדים נחמדים, אך לא תמיד זה עוזר. כדי לשחק במתקנים הוא זקוק לעידוד רב (למשל צעצוע שלו ששמים על המתקן כדי שיטפס על הסולם), התלהבות. כשיש מעט ילדים בגן זה עוזר לו יותר להשתחרר. גם כשיש ילד שהוא מכיר ואוהב זה מעודד אותו להיות פעיל יותר בגינה. כשאנחנו מגיעים להוריי שמתראה איתם מספר פעמים בשבוע הוא זקוק להסתגלות של 5-10 דק' כדי להשתחרר. הוא חושש שילדים אחרים יקחו לו צעצועים שלו (הוא מדבר על זה), וכאשר לוקחים לו הוא אף פעם אינו עומד על שלו ונוטה לבכות (גם כשמדובר בתינוקות שקטנים ממנו בהרבה הוא אינו עושה דבר וחושש). הוא חושש לגעת במשחקים שפזורים בגינה שהם אינם שלו. אני עושה לו הרבה תיווך, מסחירה שמותר לדעת ואם מישהו יקח משהו שלו הוא יכול לקחת בחזרה. לכל אורך השנה האחרונה שבה הוא נחשף איני חשה ב"התקדמות" בתחום זה או התקדמות מאוד מינורית.. אני חשה שהוא שונה מאוד מילדים אחרים, חסר ביטחון באופן מאוד בולט בסביבות עם ילדים אחרים, חושש מלעמוד על שלו- כשכל הילדים האחרים בגינה עושים זאת בטבעיות. יש לציין שבבית הוא בהחלט עומד על שלו ומביע את רצונותיו, חוטף, לוקח וכלל לא חושש, שובב. אנו מחזקים אותו ומעצימים אותו בנקודות החוזק הרבות שלו כל הזמן ועושים לו שיקוף.. . עם הכניסה לגן הייתה לו הסתגלות מאוד איטית וארוכה אבל הגננת אומרת שבגן הוא אינו חסר ביטחון ונוטה לקחת את הצעצועים ולברוח כאסטרטגיה שלא יקחו לו. נראה שיש פער בין המצבים השונים.
    אני מוטרדת מכך שהוא "חלש" מאוד לעומת הילדים האחרים מבחינת הביטחון ומבחינה חברתית ותוהה אם יש מה לעשות מעבר על מנת לחזק אותו ולשפר את הנושא. אני חוששת שבגילאים יותר מבוגרים ילדים אחרים יפגעו בו בקלות ושיתקשה לייצר חברויות. יש לציין שעשינו הדרכת הורים קבוצתית של מכון אדלר על מנת לקבל דגשים כלליים וחשה שאנחנו מיישמים אותם. תודה רבה

    תשובה: ילד עם הסתגלות איטית וחשש מילדים אחרים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 21/05/2021 17:34:13

    שלום לך.


    אני שומעת את הדאגה ואת הרצון לסייע לבנך, וצר לי שדרך הפורום אין לי אפשרות להציע מענה מדויק- לא קל להבחין וירטואלית בין טמפרמנט יותר חששני ונטייה "להתחמם לאט", התנהגויות שהן חלק מדינמיקת הורה-ילד (למשל, זיהוי שלו שהתנהגות חששנית ומהוססת משאירה אתכם ההורים צמודים אליו) וקושי רגשי. לכן, אני מציעה לפנות להתייעצות אישית עם פסיכולוג/פסיכותרפיסט בעל הכשרה קלינית אשר מתמחה בטיפול דיאדי וטיפול בגיל הרך. כך תוכלי לקבל מענה אישי ומדויק יותר ולבדוק האם ובאיזה התערבות טיפולית יש צורך.


    ליטל


    תוכלי למצוא כאן רשימת מטפלים שמתמחים בטיפול רגשי לילדים להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
טל משולם

טל משולם

חיפה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות