תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י עדי כהן ב - 04/05/2021 13:03:14

    מכר רחוק ואני נהיינו לאחרונה מאוד קרובים, התחלנו לצאת ואנחנו בזוגיות. הוא סיפר לי שהוא בהליך גירושים והם לא גרים יחד יותר משנה. הם כבר הפרידו את החשבון בנק ויש עוד סגירות אחרונות לעשות. הוא והגרושה כבר מעל לעשור ביחסים מאוד לא טובים אבל בגלל שהבנים שלו היו קטנים אז לאף צד לא היה אומץ לפרק את הבית. במסגרת היחסים הלא טובים שלו עם הגרושה הם ישנו בחדרים נפרדים בבית המון שנים (כ-15 שנים) ולא ממש ניהלו זוגיות אלא יחסים של שותפים לדירה (כאלו שמסוכסכים בניהם בצורה קשה ובתקשורת מינימלית רק על מה שהכרחי).
    הוא מאוד פתוח איתי, מדבר איתי על הכל ועונה לי בכנות על כל דבר ששאלתי. גם על דברים שלא שאלתי הוא מספר בצורה שקופה. באחת השיחות שלנו, הוא סיפר לי שאחרי תקופה ארוכה שבה הוא חי לבד בתוך הנישואים, הוא בגד בה, פעם אחת לפני 9 שנים עם מישהי כמה פעמים ופעם נוספת לפני שנתיים עם מישהי אחרת כמה פעמים (בפעם הזו אשתו חשדה והוא נתפס). עם שתיהן הוא בקשרי ידידות טובים ואומר שהוא לא רוצה ולא מחפש שום דבר אתן מעבר לזה ושהוא אוהב אותי וטוב לו איתי והוא לא רוצה אף אחת אחרת חוץ ממני.
    לדבריו - זה נעשה מתוך מצוקה וחסכים שנמשכו הרבה זמן ולא מתוך צורך לחפש ריגושים בחוץ.

    לדעתי אין לבגידה שום הצדקה!!!
    אם לא טוב אז חותכים ולא בוגדים!!! כל עוד לא שמים על השולחן בצורה גלויה שזה כבר לא זה, ומחליטים שזו רק שותפות ללא מחויבות זוגית, אלא זה נעשה בסתר מאחורי הגב של הצד השני זו מעילה באמון ובעיני קו אדם!!!. (או מחליטים באופן הדדי וגלוי על קשר פתוח במידה וזה מתאים לשני הצדדים) 
    לבקשתי, הוא הבטיח שאם בעתיד לא יהיה לו טוב בקשר אז הוא יסיים אותו ולא יעשה שום דבר עם אף אחת במקביל אלי.
    אני לא יודעת איך להתייחס להבטחה הזו: מצד אחד אנשים מבטיחים כל מני דברים כשהם מאוהבים, במיוחד בהתחלה של הקשר (כשמאוהבים ויש סוג של אופוריה) וזה לאו דווקא מה שקורה בהמשך. מצד שני יכול להיות שהוא באמת לא מתכוון לחזור על זה וזה באמת לא יקרה שוב.
    כלפי הוא בן זוג טוב ומשקיע ששם אותי בסדר עדיפויות מאוד גבוה ועושה מאמצים ניכרים מאוד כדי שיהיה לי טוב בקשר.
    הבהרה: אנחנו בזוגיות גלויה לגמרי, הוא לא מסתיר אותי מאף אחד, פגשתי גם את המשפחה שלו וגם את כל החברים שלו וזה לא משהוא שקורה מאחורי הגב של אף אחד (גם אני לא מסתירה אותו מאף אחד).
    לפי מה שאני יודעת על הנושא של בגידות - כשאדם בוגד ופורץ את המחסום המוסרי הזה אז יהיה לו קל יותר לחזור על זה שוב בעתיד אך יחד עם זאת זה לא אומר בהכרח שהוא אכן יעשה את זה.
    מצד אחד מרגיש לי כמו להכניס ראש בריא למיטה חולה ומצד שני חבל לפרק משהוא שיכול להיות טוב בגלל משהוא שהוא לא עשה לי ולדבריו לא יקרה שוב.
    אשמח לדעה נוספת

    תשובה: בגד באקסית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 05/05/2021 17:05:56

    שלום עדי.


    מעבר לעמדתך הערכית לגבי בגידות, נשמע שאת מתמודדת דרך הכניסה לקשר עם סוגיות משמעותיות הנוגעות לאמון, יציבות האהבה ו"לקיחת סיכונים" רגשיים. רזומה של בגידות אכן יכול להציף ביתר שאת חששות המתעוררים סביב הכניסה לקשר, אך כדאי לבדוק בינך לבין עצמך האם אלו נושאים רגישים עבורך תמיד, או שהחשש ייחודי למפגש עם בן זוג עם עבר מסוג זה. במידה ומדובר בנושא שאת חשה שאת רגישה או עסוקה בו במיוחד, יתכן וכדאי לשקול פנייה אל טיפול פסיכולוגי שיסייע לך להבין ולעבד את הנושא באופן מעמיק יותר.מעבר לכך, אני חוששת שעצה "אובייקטיבית" לגבי מידת הסיכון שבכניסה לקשר אינה רלוונטית באמת, מאחר ומדובר בתחושה ובחירה אישית אשר משתנה מאדם לאדם. 


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין