תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אלה ב - 02/05/2021 22:38:11

    הי,
    לפני כמה ימים ישבתי עם אימי בת ה80 פלוס ואחותי הבוגרת ממני (50) במפגש שגרתי. במפגש עלתה שיחה בנושא פדופילים ופגיעות מיניות (עקב מקרה שקרה בישוב שלי).
    לפתע משום מקום אימי החלה לבכות, בכי קורע לב והתוודתה בפנינו על מקרה מזעזע שקרה לב בהיותה בת 9 כשעלתה לארץ. הסוד היה שמור אצלה עד היום. היא תיארה את המקרה הנורא והצלחתי לראות "תמונה" בראשי שלא יוצאת לי מהראש. לאחר הוידוי שלה אחותי סיפרה על מקרה איום ונורא שקרה לה ועל פגיעה מינית שחוותה כשהיתה בת 5 כשחזרה מהגן.
    אני מרגישה רחמים, מרגישה כאב נוראי ומרגישה שאיני מסוגלת להכיל את זה. אני שואלת את עצמי איך ומה אני אמורה לעשות עם זה עכשיו? לאחר כל כך הרבה שנים.
    אני רגישה מאוד ובכל פעם שאני שומעת על מקרי אונס או פגיעות מיניות בילדות או נשים זרות, לוקח לי יום יומיים להתאושש מהזעזוע והכאב. במקרים קשים יותר כמו האונס הקשה באילת (לאחרונה פורסם ודווח בתקשורת), איני מצליחה כלל להתאושש מזה ומדי פעם נזכרת וחושבת על הנערות/ הילדות האומללות שנהרסו להן החיים. אני נמנעת מסרטים עם תכנים של אלימות מינית ותקיפות מיניות.
    (וסרטים עם אלימות באופן כללי בגלל הרגישות הגבוהה שלי).
    עכשיו לאחר שהתגלו סודות כאלו במשפחתי אני חסרת שקט ואיני מצליחה להירגע, אם אני מרגישה כך כלפי נשים זרות אז כל שכן כשמדובר בנשים קרובות אלי.

    אני עברתי בעצמי הטרדות מיניות כשהייתי נערה אך למזלי הרב יצאתי מזה בשלום. אני נזכרת בזה מדי פעם אך זה לא משפיע עלי כבר כמו בעבר.
    אבל ליבי נשבר כששמעתי את אמא שלי מספרת על המקרה שלה, וגם במקרה של אחותי. איך אפשר להכיל את זה?
    אשמח לעצה.
    תודה רבה

    תשובה: סודות מהעבר
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 05/05/2021 16:44:53

    שלום אלה.


    אני שומעת ומשתתפת בכאב שהתעורר עם החשיפה לסבל של אימך ואחותך. חשיפה לחוויות קשות שעברו אם ואחות אכן יכולה להיות מכאיבה ומטלטלת, אך את מתארת גם  את רגישתוך הגבוהה לנושא אשר מצביעה, אולי, על כך שגם אם יצאת בשלום מהחוויות שאת עצמך עברת, נושא הפגיעה המינית עדיין חקוק בנפשך. לאור זאת, יתכן וכדאי לשקול פנייה אל טיפול פסיכולוגי אשר אמנם יכול לקרב אותך לתכנים המכאיבים, אך גם לאפשר לך לעבד אותם ו/או היבטים נפשיים נוספים הזקוקים לעיבוד והתבוננות.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו