תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י בדוי ב - 01/04/2021 23:08:41

    סליחה על האורך
    בעלי חולה מספר שנים בתחילה הוצע לו טיפול מסויים ופחד המון זמן ליטול אותו ואז כשמצבו הידרדר התרצה והלכנו באופן פרטי למומחה ששלל ראשונה בעיות אחרות והחל טיפול תרופתי תחתיו היתה הדרדרות עד כי היה מבולבל משך מס ימים  . במקביל מזה שנה ירד דרסטית במשקל וסובל מכאבי בטן קשים
    ומחלתו הראשונית כעת מתבטאת גם בהתקפי בכי בלבול  ושכחה .
    ישנו גם סכסוך ויחסים קשים עם בני משפחתו שלפעמים מסייעים ולפעמים לא ולפעמים ממש מתערבים עד כדי פגיעה בפרטיות
    לפני כחודש היה מאושפז משך 9 ימים וממש הפצרתי ברופאים שיבצעו בדיקות בשל מצבו הכללי המדרדר
    ואכן עשו מה ניתן
    בעלי גם ממש הקשה עלי ורצה לעזוב את האשפוז בטענה שקשה לי להיות כלוא . עברו ועוברים עלי ימים קשים
    גם במקום עבודתי הרבה  יודעים מה קורה בבית שלי וזה מכביד עלי מאוד לדבר על המצב גם שם במקום לשכוח ולהתאורר -לציין שאני עובדת בסביבה רפואית..
    (הוזעקתי כמה פעמים הביתה ופעם אחת חמי וחמתי נכנסו אלינו הביתה מבלי שרציתי למרות שחמי אמר שיהיה איתי בקשר ואם נראה לי שיש צורך אז הוא יבוא . .)
    כעת יש ימים טובים וימים פחות ... עליות וירידות במצב הרוח
    התבוססות במצב שלו מבחינת הסכסוך המשפחתי וכנראה תביעה משפטית שתבוצע על ידו . ומה שהכי קשה לי זה שגם כשהוא נראה בסדר גמור הוא לא זוכר דברים שאמר .  למשל יצא מהבית ואמר לאן הולך ואחרי מספר דקות אני מקבלת שיחה מחמי שבעלי ביקש ממנו כביכול להתקשר אלי ולהודיע לי איפה הוא נמצא שלא אדאג - למעשה שכח שאמר לי ...
    הוא שוכח המון דברים בטווח הקצר . הגענו הביתה וכלל לא היה מודע לכך שיצאנו למספר שעות . לפעמים חד מאוד ובעניינים ולפעמים לא ושומע דברים שאינם . מחכים לתוצאות הבירור הרפואי שיתכן ופשוט יאמרו לנו שזה המצב וזהו..
    וגם חמי וחמתי בהליך גירושים שיקרה או לא ? אז היה כנראה בינהם ויכוח לגבי יום ההולדת של בני . לבסוף חמי לקח אותו לבד לקנות לו מתנה ומחכה לראות שהילד משתמש בה וצחק על כך שהציץ לחצר לראות מה עם זה ומתי ישתמש... יש גם דוד שמנסה לישב את הסכסוך המשפחתי והציץ בחלון כדי להבין אם אפשר להיכנס הביתה לדבר איתו ..
    נשמע גבב של המון מידע מבולבל וככה גם החיים שלי בלי שום כיוון,  פשוט מועקה בלתי נגמרת כי אני כבר רואה את בעלי באור אחר ומבינה שאולי חלק מזה בעיה פסיכיאטרית (האבחנה כרגע אפילפסיה)  ?
    נבוכה מהמצב בו קרובי משפחתי ראו את בעלי באשפוז כשהוא רזה מבולבל . ניהל שיחות עם אנשים ואינו זוכר ...
    יום אחרי השחרור לאחר ויכוח /שיחה טלפונית שעיצבנה אותו שוב הוזמן לו אמבולנס לאחר שאיבד הכרה בחניון הבית ואז הוא דיבר מבולבל  והתחיל לבכות כמו ילד קטן לאימו שרוב הזמן מסוכסך איתה  .באותו מעמד ביקש מאחיו שיקנה לו ממתקים כלשהם.. והשני רמז לו בהמשך שרוצה את הכסף בחזרה (כאלו הם היחסים ההזויים..)
    אמא שלו מתעצבנת למה הוא לא עונה לה מייד כשהיא מתקשרת (ואחרי שנכנסה הביתה באותה פעם וראתה שאינו מצליח לדבר הייתי מצפה שתבין את המצב הלא יציב שלו ... ופחות תיכנס איתו לעימותים והעלבויות בלתי פוסקות , בטח סביב נושא הנכד..גם לי מאוד קשה איתה ועד לא מזמן היינו בנתק מוחלט מס שנים שאני יזמתי ..כי הרגשתי שהיחסים רעילים לי אבל כרגע פשוט אין לי ברירה ואני נאלצת לשתף פעולה עם הכל כי לך תדע מה יהיה מחר .
    הוא עכשיו מחפש עבודה עד אחהצ -אין לי מושג איך יעמוד בזה ? ושוב אזדקק לעזרה נרחבת מחמיי ? ושוב אוזעק כשיקרה משהו ? במקביל מנהל תביעות מול ביטוחים וביטוח לאומי ויש לו עניינים עם מוסדות מדינה נוספים שכל יום יש לי "הפתעה" אחרת מבלי להרחיב...
    מאוד מאוד קשה לי
    ואני מוצאת גם את עצמי ב"דכאון" מדוכדכת בגלל אובדן השליטה המוחלט על כל היבט בחיי . כאילו חייבת לסבול את כל הקפריזות של המשפחה שלו שבבת אחת נכנסו לחיי 
    מתקשה מאוד לתפקד בבית שמבחינתי איבד את הצורה , נופלת לייאוש בגלל שכל הזמן יש משהו לא צפוי שנופל עליי ובעיקר איבוד הזכרון לפרקים והמצב הלא יציב של בעלי ...
    בבקשה אם ניתן לייעץ לי איך לשפר את המצב בבית ואת מצב הרוח שלי כדי שאתפקד ואיכשהו אשמור על שמחת חיים ושפיות במצב לא שפוי ועצוב -מאוד עצוב לי על בעלי  שהשתנה ככה ובחלק מהזמן אינו מי שאני מכירה מזה 22 שנה .

    תשובה: מציאת כוחות לקבלת המצב
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 04/04/2021 21:16:23

    שלום לך.


    נשמע מדברייך שאת אכן מתמודדת עם "גיבוב" של קשיים פיסיים, רגשיים ומשפחתיים אשר מתערבבים זה בזה ומקשים עלייך להתנהל באופן שמאפשר לך גם לתפקד וגם לפעול למען רווחתך הנפשית. לכן, כצעד ראשון אני חושבת שכדאי מאוד לפנות לעזרה מקצועית אשר תאפשר לך לעשות סדר בדברים, להבין מהם הקשיים המרכזיים איתם את מתמודדת ולהתחיל להטוות דרכי התמודדות אפקטיביות.במקביל, כדאי לפנות להתייעצות מסודרת עם הגורמים המטפלים של בעלך ולנסות להבין מהם לאיזה עזרה שיקומית/טיפולית אתם זכאים. במידה ואינך מצליחה לזהות מיהם הגורמים המקצועיים שיכולים לסייע לך ולבעלך, אני מציעה לפנות אל רופא המשפחה ולבקש את עזרתו בארגון ראשוני של הצרכים.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו