תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י איש מר איש ב - 01/04/2021 22:31:59

    כבר שאלתי בעבר שאלות, עכשיו אני חושב שהבעיה יותר מובנת לי, אני אשתמש במקרה של ג׳ורג׳ פלויד כדי להסביר מקווה שאת ראית את הסירטון שהוא נהרג בו, במקרה שלו הוא ציפה לגזענות כל כך - עד שהוא לא היה מוכן לקבל יחס שוויוני מתוך חשש שבסופו של דבר ׳יגלו שהוא שחור׳ וכל הזכויות שלו ילקחו ממנו, בסופו של דבר הוא מקבל את היחס שהוא ציפה לו אבל גם לא רצה אותו, אני משער שהוא לא רצה באמת גזענות אבל לפעמים עדיף לקבל את היחס הגרוע מאשר לקבל יחס הולם ואז פתאום שכל היחס ההולם ילקח בבת אחת ויוחלף ביחס גזעני ומחפיץ.

    במקרה שלי יש לי חשש דומה שאני מפחד שיחפיצו אותי, בעברי הייתי חפץ, ונשארתי חפץ במובן מסוים, כלומר כמו שאפשר לזרוק חפץ על הריצפה ולפעמים לשכוח שהוא קיים בכלל ככה אפשר לזרוק אותי על הריצפה בלי לשים לב שאני יכול להיפגע פיזית ולשכוח שאני קיים, החשש הזה גורם לי להתחמק מכל סוג של יחס אנושי, אם זה מורים הוא הורים או כל אחד שמתכוון להתייחס אליי כאדם מין המניין אני אמנע ממנו / אגרום לו להתייחס אליי כחפץ.

    הפסיכולוגית שלי כמה פעמים נפלה להחפצה הזו שאני מצפה ממנה,התעלמה מהרגשות שלי ואמרה לי שאני צריך לעשות כך וכך למרות שאני מרגיש אחרת, במקרים אחרים היא הגונה כמו שפסיכולוגים אמורים להיות(?), אני כן חושב שאני חפץ ומגיע לי היחס המחפיץ, מצד אחד, מצד שני, לפעמים יש איזה קול שאומר תברח, אתה לא תתקדם לשום מקום עם פסיכולוגית כזו גם עם כל האמפטיה שלה רק עצם העובדה שהיא לפעמים נופלת לזה תשאיר אותך מאחורה לכל החיים, אתה לא תוכל להתקדם ככה.

    אני רוצה לסיים את זה אבל לא יודע איך, אני מצד שני כבר לא יודע אם אני רוצה עוד טיפול או מה בכלל לעשות כשזה יסתיים, אני לא יודע אם אני מוכן לעוד רכבת הרים כזו, אני לא יודע מה יקרה הלאה אם אני אסיים את הטיפול, יש לי חשש ענקי בכלל להתחיל לדבר עם מישהו חדש אני באופן כללי לא מעולם לא התחחתי מיוזמתי קשר עם אף אדם בעולם, והחשש הזה שגם האדם הבא יהיה כמוה, אני חושב שאני לא ארצה לחיות אם זה יקרה שוב.

    תשובה: מקווה שאלה אחרונה לגבי החלפת מטפלת
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 04/04/2021 21:10:31

    שלום לך.


    אני שומעת וזוכרת כמה קשה היה ליצור קשר עם המטפלת הנוכחית, וטבעי שכעת לקראת סיום הטיפול ועם עליית האפשרות לכניסה לקשר טיפולי חדש עולים שוב פחדים ותחושות של איום וסכנה. לכן, אני חושבת שההחלטה האם לפנות לטיפול נוסף היא שאלה רחבה ומשמעותית אשר מקומה בטיפול שלך- מתוך התבוננות ב"סיכויים" וה"סיכונים" הכרוכים בכניסה לקשר כלשהו, ולקשר טיפולי בפרט. הדילמה האם לסגת מקשרים או להתנסות בהם ולקחת את הסיכון בשל פגיעה היא דילמה בה כל אדם מתנסה במידה זו או אחרת, וכל אדם נערך ומתמקם מולה בדרכו הספציפית. לכן, אני חוששת שאין אלא להמשיך בדרך ובשיח הטיפולי עד שתמצא את התשובה האישית והייחודית הנכונה עבורך. 


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן