תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מורן99 ב - 24/03/2021 22:06:37

    אני יודעת שתגידי לשתף את המטפלת אבל אני לא מצליחה .סורי על החפירה ...

    אני טיפול מזה שנה , עם מטפלת באמת אנושית ומכילה . כשהתחלתי אצלה הייתי במצוקה זוגית . היה לי מאוד קשה להפתח אבל בגלל שהיה מדובר עוד בקטע הזוגי והייתי מוצפת הצלחתי לשבור את המחסום . נפתחתי אבל תמיד שמתי גבול
    כעת ברוך ה' הכל טוב יחסית זוגית .

    ועדין מאוד קשה לי וצפים בי הרבה רגשות לרגעים שאני מוכנה לשתף אני מתקשרת אבל היא לא עונה(בתוך תוכי מאוד הוקל לי שהיא לא עונה,כי אני מכריחה את עצמי לשתף) נוסף לכך כעת שהפן הזוגי מאחורי, נותר לי לדבר על המצוקה האישית שלי אבל איני מצליחה לעלות אותה על פני השטח

    אחת מהסיבות לדעתי שהבטתי על היסטוריית הטיפול וניסיתי לסיים אותו ,הבנתי כמה נתתי לה להיות הכתף, כמה אני קשורה אליה . מעולם לא נתתי לאיש להכיר את הפגיעות , לשמוע את עצמי חשופה והיא היתה שם וזה היה פלא עבורי . כל הזמן רציתי שתאכזב והיא לא האכזיבה .

    יש לי חרדת נטישה ולכן אני נמנעת מלשתף מעבר ,אני תמיד חייבת מטרה . לא יכולה סתם לפרוק . כעת נראלי שבעקבות "הקשר" הרגשי שנוצר והפחד להפגע . אני לא מצליחה לצאת מזה . לא מצליחה להיות כנה . נמנעת מלהצטרך אותה . פעמים היא התעכבה ממש בשעה שקבענו / דחתה ברגע לפני .

    בעלי שגם מטןפל אצלה והוא מרגיש מדהים אצלה,אמר לי שאם אני לא מצליחה לשתף אותה אז עדיף לסיים איתה, מה דעתך?

    ניסיתי לסיים אבל כשבקשה מפגש סיכום לא יכולתי כי כל עוד יש משהו מאתגר בקשר ,אני נלחמת בעצמי להמשיך .בסך הכל אני מאוד אוהבת אותה והפתיחות כלפיה בהתחלה היה משהו אחר שלא הכרתי בטיפול אחר . אני מתוסכלת וכל מפגש אני מדברת איתה על משהו אחר או שותקת .גם חלמתי עליה חלום שהיא מבריזה לי ונעלמת .

    מה דעתך
    לא יודעת איך להסתכל על זה
    מתגעגעת לימים שיכולתי להאחז בה בעת הצורך וכעת מפחדת מזה

    תשובה: פחד מנטישה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 26/03/2021 15:31:46

    שלום מורן.


    את מתארת באופן מפוכח וכואב כיצד הקשיים שלך במתן אמון, תלות ואינטימיות פוגשים מקומות בהם המטפלת כושלת ("הברזות" ואיחורים, מקומות בהם את זקוקה ליותר תקשורת ממנה, אולי גם עצם הטיפול בו זמנית בך ובבן זוגך), וכיצד אלו מתערבבים ויוצרים תחושות של תקיעות וחוסר מיצוי של האפשרות להשתמש בטיפול. כפי שאת עצמך יודעת, אין פתרונות "מבחוץ" למצבים כאלו מאחר והדרך לדעת האם זה אכן לא הקשר הטיפולי הנכון/האם אלו בדיוק הקשיים שעלייך לעבד בטיפול עולה במרבית המקרים דווקא מתוך השיח הטיפולי. באופן ספציפי, נדמה לי שכדאי לבדוק האם את והמטפלת יכולות ליצור גם שיח על המקומות בהם את חווה אותה כלא מדויקת/כשלת עבורך. נשמע שאת לוקחת על כתפייך את מלוא האחריות לקושי, ונדמה לי שכדאי לייצר גם שיח על המקומות בהם דבר מה בהתנהלותה מולך מגרה את חוסר האמון. במקרים רבים, שיח על היבטים אלו משחרר תקיעויות ומסייע להבין מהו הכיוון הנכון להמשך הדרך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות