תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מאיה ב - 08/02/2021 21:26:18

    צריכה עזרה דחופה
    שלום, אני תלמידת יא מצפון הארץ
    יש לי חברה שיש לה הפרעות אכילה וחרדה היא הייתה מאושפזת בגלל ההפרעות אכילה לכמעט חצי שנה ומאז עבר כמעט שנה והיא במצב הרבה יותר טוב.
    הייתה לה תקופה ממש ממש טובה ויציבה כבר הרבה זמן ועכשיו פתאום בחודשים האחרונים שמתי לב שכל הזמן יש לה רגשות קיצוניים.
    היר התקשרה אליי היום בוכה ואמרה לי איך שהיא שונאת כל מני אנשים בצורה אינטנסיבית על איך שהם ושהיא שונאת את עצמה על זה שהיא שונאת דבר ששמעתי ממנה הרבה בזמן האחרון אבל היום היא אמרה לי שזה עושה לה לרצות להקיא בכוונה ולחתוך את עצמה. חשוב לי לציין שהיא אף פעם לא משתמשת בהפרעות האכילה שלה למטרת צומת לב או מדברת עליהם באופן כללי ואף פעם לא הזכירה פגיעה עצמית מהסוג הזה.
    קודם כל אמרתי לה שתפנה לפסיכולוגית שלה כי בטוח מלא אנשים מרגישית ככה אבל היא אמרה שבמפגש האחרון היא פשוט לא הצליחה להגיד את זה
    היא הייתה נסערת נורא אז הרגעתי אותה ואמרתי לה שתפסיק לבכות. במטרה לנתק אותה מהרגש הזה של השנאה שסחף את כל כולה אמרתי לה שנעבור בן אדם בן אדם ונעשה רשימה בדף ועפרון של מה היא שונאת בוא בלי קשר לרגש. זה ממש עזר לה והרגיע אותה ואמרתי לה שכל פעם שזה קורה שוב שתכתוב בדיוק מה היא שונאת על דף ובמילים ברורות בלי רגש ואז תתנתק ותחשוב על משהו אחר. אמרתי לה שמחרתיים ניפגש ונעשה משהו עם הדפים.
    מה הוא השלב השני? מה לעשות עם הדפים האלה של השנאה? זה די ברור שהבעיה כאן זה שנאה עצמית אבל מה להגיד כדי לעזור לה עד שהיא תוכל להפתח לפסיכולוגית שלה?
    תודה מראש

    שלום מאיה.


    אני שומעת את הרצון העז והכנה שלך לעזור לחברתך, ונשמע שעצם התמיכה והנוכחות שלך מקלים ומיטיבים. האפשרות לשאת רגשות של שנאה וזעם, בין אם כאלו המופנים לעצמי ובין אם לאחרים, היא לא פשוטה עבור אנשים רבים, ומלווה לא פעם בבושה ואשמה. לכן, אני חושבת שהתפיסה האינטואיטיבית שלך לפיה הפרעות אכילה, פגיעה עצמית ושנאה עצמית, אלו נושאים שמתאימים לטיפול הפסיכולוגי היא נכונה, וחשוב להמשיך ולעודד את חברתך לשתף את המטפלת. מעבר לכך, אני חושבת שמה שיכול להקל הוא פשוט להמשיך ולאפשר לחברתך לשתף אותך ברגשותיה ולהבהיר הן ישירות והן דרך הקשבתך והתמיכה שלך שאת לא "נבהלת" מהשנאה אלא מקבלת אותה וקשובה לה. יתכן וכך גם תחזקי את יכולתה לשתף את המטפלת שלה.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

בן פדידה

בן פדידה

חיפה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
טל משולם

טל משולם

חיפה
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו