תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שיר ב - 06/01/2021 07:42:58

    האם יש מונח בפסיכולוגיה/טיפול שיכול לאפיין סיטואציה של חוסר מוטיבציה ברמה כרונית?

    לגברת ליטל שלום רב,

    אשמח לשמוע את דעתך המקצועית לגבי סיטואציה ובא אדם/מטופל סובל מחוסר מוטיבציה ברמה כרונית - של שנים (לפחות 7 שנים במצבי הנוכחי).

    אני סטודנטית כבר 4+ שנים ואני מוצאת את עצמי ברמה היום יומית שאני סובלת מחוסר מוטיבציה נוראית - אינני מסוגלת ללמוד, אין בי שום הנאה בלמידה או שמחת חיים בלימודים. אני לא מצליחה למצוא בתוכי את המקום למוטיבציה כלל.

    אני יודעת שאני סובלת מדיכאון (לדעתי בכלל דיכאון קליני) ובעבר עברתי טיפול פסיכותרפיה במשך 2.3 שנים - ואומנם זה היה נהדר לקבל תמיכה נפשית במהלך הטיפול אך אני מבינה שהנושא לא נפתר (לצערי) והיום אינני מסוגלת כלכלית לחזור לטיפול (למרות שאני מאוד זקוקה לה).

    אני מבינה שכולנו שונים ושכקשה לענות על סמך חוסר היכרות - אך אני פשוט מרגישה כאילו שאני היחידה בעולם שסובלת ככה מאחר ואני רואה את כולם סביבי בלימודים עובדים נורא קשה, לומדים, מצליחים וקשה לי למצוא את המקום שבי שמכיל מוטיבציה (גדולה או קטנה) על מנת להישען עליה כדי לתפקד ולעשות "את מה שאני צריכה".

    אני תוהה פשוט אם יש מונח לזה, הגדרה או כל דבר אחרת - על מנת שאם בעתיד אני אוכל לחזור לטיפול, שאדע לומר זאת בשם או במונח הנכון מאחר ולצערי לא לוקחים אותי ברצינות וכשהמצב מחמיר אני נוטה בקלות להרגשות ומחשבות אובדניות בעקבות החוויה המתמשכת הזאת של חוסר מוטיבציה כרונית.

    יחד עם כל זה, אני יודעת שסבלתי בעבר וסובלת כנראה עדיין ברמה כללית מאנהדוניה אך אני מרגישה שהחוסר מוטיבציה ברמה כרונית הינו משהו חמור יותר שגובל כבר (בחוויה האישית שלי) - במשבר קיומי. זאת, מאחר ואינני מצליחה ללמוד בכלל ולהיות בן אדם וזה נגרר לחוויות ותחושות כאילו שאין לי מקום בעולם.

    אני מודה לך מאוד על תשובתך וסבלנותך !!!

    תשובה: סיטואציה של חוסר מוטיבציה ברמה כרונית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 07/01/2021 23:54:30

    שלום שיר.


    איני מכירה מונח פורמלי אשר מתאר את התחושות שלך ויותר מכך, נדמה לי שהרגע בו תוכלי לתת שם חדש לתחושה המייסרת שמלווה אותך יוכל אולי גם להביא איתו הקלה משמעותית משום שתדעי יותר על מה שקורה בתוכך. במילים אחרות, אני חושבת שהדבר החשוב שיכול להניע שינוי הוא האפשרות להבין ולעבד את הרבדים הלא מודעים העומדים מתחת לחוויה המודעת של הדיכאון וחוסר המוטיבציה. מהדברים שאת כותבת אני יכולה רק לשער שאלו רבדים אשר נוגעים בחוויות של ריקנות ותחושה של מעין מוות נפשי, אך נדמה לי שרק בתוך טיפול והתבוננות מעמיקה אפשר יהיה לרדת לעומקם, לתת להם ביטוי מילולי וכך אולי גם לוותר עליהם עם הזמן. לאור זאת, ובעיקר לאור הכאב ה"כרוני" והעמוק שמלווה אותך, אני מציעה להקדיש את מלוא המאמצים והמשאבים למציאת דרך להתחיל טיפול בגישה פסיכודינמית.  אל תוותרי.


    ליטל


    תוכלי למצוא כאן רשימה של מטפלים שמתמחים בטיפול פסיכודינמי להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין