תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י יעל ב - 09/12/2020 21:22:51

    היי, אני בתיכון, יש לי חבר, לפני שנהיינו ביחד היינו חברים הכי טובים למשך שנתיים, חןדש לפני שהפכנו לזוג הכרנו ילדה נוספת, שנהפכה לחברה קרובה של שנינו כחבורה. חשבתי שזה בריא ואפילו בוגר מצידנו שאנחנו ממשיכים לשמור על החבורה של שלושתינו למרות שנהיינו ביחד אך בתקופה האחרונה מתבהר לי שאין כאן הפרדה מספקת. מרגיש לי שהוא לא מבין את עיקרון הזוגיות, אנחנו זוג והוא מכליל אותה הרבה פעמים בתוכנו. זה יכול להיות בדברים קטנים מאוד כמו לשלוח דברים מרגשים בקבוצה של שלושתינו במקום שאני אוכל לתת לו את התגובה שלי על זה כבת הזוג שלו לפני כן. או משהו שהוא בהתחלה דיבר איתי עליו שנעשה ולאחר חמש דקות אני רואה שעל אותן הדבר הוא מדבר בקבוצה של שלושתינו והופך את זה לדבר חבורתי. אני מאוד אוהבת אותן והוא אותי ואני יודעת שאני אוכל לדבר איתן על הכל אבל אני לא יודעת איך לגשת לעניין מבלי לצאת קנאית- הוא מאמין שקנאה היא לא דבר שקיים בקשר ששני בני הזוג סומכים אחד על השני ועל הקשר
    אני לא חושבת כמוהו ולא מאוד קנאית אבל כן כאשר הוא מצרף אותה יותר מידי אלינו זה מרגיש לי לא הגיוני ושאם המצב היה הפוך והיא הייתה גבר, הוא לא היה יכול לסבול את קיום השלישיה הזו מרוב קנאה.
    אני חושבת שהעניין שנותן לזה לגיטימציה מבחינתו זו היא העובדה שהיא לסבית ולכן לכאורה לא תיכנס בינינו אך הדבר לא נכון, זוג אמור להיות שניים.
    מה לעשות כדי שלא יתרגם את זה כקנאה אלא שיראה את הנקודה האמיתית שלי ושהיא זוג אמור להיות זוג?
    תןדה רבה!!!1

    תשובה: צלע שלישית בזוגיות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 11/12/2020 00:03:24

    שלום יעל.


    נשמע מהדברים שאת מתארת שאכן לא מדובר בקנאה במובן של חשש שלך מבגידה של בן זוגך, אלא יותר בכאב שלך על כך שהוא מתמסר פחות ממך לזוגיות, ל"ביחד" שהוא רק של שניכם, שאת מאוד כמהה אליו. איני יודעת כמה זמן אתם יחד, אך במידה ומדובר בשלב התחלתי של הקשר כדאי אולי לקחת בחשבון שאנשים שונים בקצב הכניסה שלהם למערכת יחסים, ושיתכן והבחירה של החבר שלך "לדלל" את האינטימיות הזוגית ע"י הזמנת החברה היא דרכו להיכנס לקשר בקצב שלו, שהוא אולי איטי יותר משלך. במובן זה, אני חושבת שכדאי להפגין גם סבלנות לצורך ולקצב שלו. לצד זאת, אפשר להזמין אותו בעדינות ליותר אינטראציות זוגיות ולשתף בכך שחשוב לך שלפחות חלק מהמפגשים יהיו זוגיים בלבד. אני חושבת שכדאי לגשת מעמדה שאינה מתקיפה ותובעת, אלא מעמדה המשתפת בצרכים שלך ונכונה לשמוע מהם צרכיו. משם תוכלו אולי ללמוד כיצד לאזן כך שיהיה מקום לצרכים, לקצב ולעמדות של כל אחד מכם.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

פז חיט

פז חיט

כפר סבא
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
בן פדידה

בן פדידה

חיפה