תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י לצ'קה ב - 02/12/2020 14:03:20

    שלום,

    פונה אליכם כי לא יודעת למי לפנות עם קשיי הנפש שלי למרות שאתם לא כתובת למצרך אותו אני מבקשת - תקווה.

    בת 55, ללא זוגיות, ילדים, משפחה מורחבת וכעת גם ללא עבודה, אחרי שפוטרתי לאחר 21 שנות עבודה.

    כל החיים מתקשה בגלל דימוי עצמי נמוך וחוסר ביטחון.
    סובלת מחרדות ודיכאון...איך לא עם חיים מצומצמים כאלה...אמנם אקדמאית אבל רחוקה מלמצות פוטנציאל.

    כרגע לאחר הפיטורים מרגישה שסוף העולם הגיע. מצד אחד, לא חייבת יותר להעמיד פנים של תפקוד בחברה למרות קושי נפשי גדול ומצד שני, חיי שוממים עוד יותר. מנסה להעסיק את עצמי אבל זו מלחמה יומיומית להרגיש שפויה וחלק מהחברה. מתנדבת בבית חולים בעזרה אדמיניסטרטיבית פשוטה, מגדלת שתי כלבות, אבל ללא חיי רגש שנים רבות. אין תחושת שייכות או קרבה אמיתית, הכל מזוייף.יש לי בקושי חברה אחת. לא מסוגלת לנהל שיחות בטלות. מרגישה פספוס על כל חיי וצופה המשך דעיכה איטית ופרישה מהחיים.

    כמובן שאני מטופלת תרופתית אבל הטיפול תמיד חסר למול המציאות הריקה.
    לא מוצאת לי מסגרת תעסוקתית ועדיין כועסת על פיטוריי שמשקפים לי את חוסר התאמתי לעולם. הייתי טובה בעבודתי אבל לא זכיתי להערכה כי לא שיחקתי את המשחק ולא הקרנתי סמכותיות וביטחון. החלקים הטובים שבי לא זכו להערכה למול הבעיות באישיות שלי.

    מיואשת וחסרת מוטיבציה.

    לא מסוגלת לגייס תקווה קלושה לשיפור במצב הרוח שלי. מצויה במעגל סיזיפי של חוסר הערכה עצמית עד כדי שיתוק ונחיתות למול אנשים אחרים בגילי שהם רבי הישגים והתנסויות ממני. איך אפשר לשרוד ללא תעסוקה ומסגרת חברתית כלשהי? לא מצליחה למצוא מסגרת תמיכה הולמת.

    lifeless


    תשובה: חוסר חיים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 05/12/2020 19:49:59

    שלום לך.


    אני צטערת לשמוע על פיטורייך, פיטורים ממקום עבודה קבוע הם חוויה מטלטלת וקשה כמעט לכל אדם מאחר והיא נוגעת במהותה בסוגיות של ביטחון, יציבות, יחסים וערך עצמי. במובן זה, כדאי לזכור שאת מתמודדת עם אתגר מציאותו ורגשי גם בלי קשר לקשיים הרגשיים הקיימים מעבר לכך. לצד זאת, נשמע שהפיטורים מעצימים קשיים בהיבטי חיים שונים המלווים אותך אורך חייך, ולכן אני חושבת שלא כדאי להסתפק בטיפול תרופתי אלא לפנות גם אל טיפול פסיכולוגי ו/או טיפול קבוצתי. שני טיפולים אלו, כל אחד בדרכו, מציעים מענה רחב יותר מהטיפול התרופתי בכך שאינם מכוונים רק להפחתת או צמצום סימפטומים כמו דיאון או חרדה, אלא לחיזוק הדימוי העצמי, תחושת המשמעות ושיפור המיומנויות הבין אישיות. זאת, מעבר לכך שהקשר/קשרים עצמם הנוצרים במסגרת הטיפולית מהווים מקור תמיכה המביא איתו הקלה משמעותית. בכל מקרה, אל תוותרי ואל תפסיקי להילחם על חייך ועל אפשרות לחיות אותם באופן מלא ומספק יותר.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
טל משולם

טל משולם

חיפה
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו