תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אינגה סקא ב - 24/10/2020 10:43:04

    שלום רב,
    גיסי נוטל אמפיטמינים קרוב ל3 שנים בהמלצת נוירולוגית לטיפול בהפרעות קשב וריכוז כאשר לטענתו זה ממש עוזר לו. במהלך השנים האלה הוא ואחותי חוו 3 משברים גדולים כאשר האחרון נשמך כרגע כבר קרוב לחודש. הוא החליט שהוא רוצה לעזוב את הבית ולהתגרש בגלל שאחותי חזרה בתשובה למרות שזה קרה כבר לפני 8 שנים והוא היה בסדר עם זה. לפני שנה וחצי הוא יצא מהבית ואחרי שהכניס אותם לחובות הם נאלצו למכור את הבית שלהם כדי לכסות על כך ולמרות זאת אחותי חזרה אליו והיה נראה שהם הסתדרו. לאחרונה שוב התחילו ביניהם בעיות והיא הצליחה לשכנע אותו ללכת לפסיכולוג ואז לפסיכיאטר ושניהם קבעו כי הוא סובל ממאניה דיפרסיה ושעליו להפסיק מיד עם האמפיטמינים וליטול כדורים אחרים. הוא הסכים על פניו אבל לא הסכים לקבל את האבחנה של המאניה דיפרסיה. אחרי שבוע וחצי ללא האמפיטמינים ועם הכדורים החדשים עדיין לא היה שינוי בהתנהגותו ואז הם החליטו שהוא ילך למרכז גמילה, הוא הסכים אבל אחרי יום יצא משם ולקח שוב את האמפיטמינים. במרכז גמילה גם מצאו אצלו סמים מסוג LSD ופטריות הזייה. הוא שוב חזר למרכז אבל יצא שוב אחרי יום אחרי שעשה שם בלאגן כי זרקו לו את הכדורים. כרגע הוא עדיין מתנהג בתזזיתיות, חוסר מנוחה, יש תו גם הזיות לפעמים ותחושה שעוקבים אחריו וכדומה.
    נשאלת השאלה, מה כדאי לעשות במצבו? איך להתנהל איתו? איזה טיפול מתאים לו - אשפוז פסיכיאטרי? או משהו אחר? אנחנו די אובדי עצות, מדובר במשפחה מאוד תומכת וגם חברים טובים שרק רוצים בטובתו ונשמח לעצה/עזרה.

    תודה רבה!

    תשובה: מאניה דיפרסיה ואמפיטמינים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 24/10/2020 22:54:57

    שלום אינגה.


    אן לי אפשרות להמליץ על הטיפול המתאים דרך האינטרנט במצב שאת מתארת, מאחר ונשמע שמדובר במצב קיצוני ומסוכן המערב מצב פסיכיאטרי לקוי ושימוש בחומרים פסיכואקטיביים. בהתאם, חשוב מאוד שתיערך הערכה מדויקת ורגישה של המצב והצרכים הטיפוליים. מציעה לפנות בהקדם האפשרי לאיש מקצוע המכיר את גיסך או למיון פסיכיאטרי, ולהתקדם משם.


    ליטל 


    תוכלי למצוא כאן רשימה של פסיכיאטרים להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון