תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שתיקה נצחית ב - 11/07/2020 00:53:59

    אני בת 51 נשואה+3. יש לי בעיה במשך כל חיי שעכשיו הפכה להיות ממש קשה. אני אדם סגור מאד. אני לא מסוגלת לספר על עצמי דברים אישיים (בשיחות פנים אל פנים) ואי לכך גם אין לי חברות. בשנה האחרונה אני סובלת מדיכאון וכמובן שגם על זה אני לא מסוגלת לספר לאף אחד, כולל בן הזוג שלי או הוריי. בתוכי אני ממש קורסת, מלאת שנאה עצמית ועצב גדול מאד.
    אני מרגישה שהעובדה שאני לא מסוגלת לדבר על מה שאני מרגישה זה מה שמכשיל אותי כרגע, הכשיל אותי במערכות יחסים כל חיי וימשיך להרוס לי את החיים עד יום מותי. הייתי מאד רוצה להבין ממה זה נובע? הייתה לי ילדות נהדרת עם הורים חמים, פתוחים ואוהבים, שמערכת היחסים שלי איתם מצויינת עד היום ואני מאד קשורה אליהם. אני לא מצליחה להבין מאיפה נוצרה לי הנכות הזאת שלא מאפשרת לי להכניס אף אחד בעולם לתוך עולם הרגשות שלי. כל כך קשה לי עכשיו ואני מרגישה שאין שום סיכוי לשיפור אי פעם רק בגלל האישיות הדפוקה שלי. אשמח אם תוכלי לתת לי קצה חוט של מה יכולה להיות הסיבה ואיך אולי אוכל לנסות להתגבר על זה. תודה רבה

    תשובה: לא מסוגלת לספר שאני סובלת מדיכאון
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 12/07/2020 00:04:54

    שלום לך.


    אני מצטערת לשמוע על כאבך, נשמע שאת מואד סובלת ואני יכולה לדמיין כמה קשה לשאת לבד את התחושות האלו. כל כך חבל שאינך יכולה לשתף כדי להקל על עצמך ולו במעט. 


    אני מבינה את הרצון להבין, ושאלותייך חשובות ומשמעותיות, אך אני חוששת שבמסגרת הפורום קשה מאוד לתת קצה חוט שיהיה בעל בסיס של ממש. הדבר היחיד שאני יכולה לומר הוא שקשיים בתחום הקשרים הבינאישיים, הפתיחות ויצירת האינטימיות לעולם אינם מופיעים ללא גורמים ונסיבות מסוימים. נכון שאנשים מגיעים לעולם עם מזג ונטיות מסוימות, אך תמיד מעורבות גם השפעות סביבתיות. לכן, אני ממליצה לך בחום לפנות אל טיפול פסיכולוגי בגישה פסיכודינמית בו תוכלי לבדוק יותר לעומק את הגורמים לקושי. במרבית המקרים, בירור זה מאפשר עיבוד של אזורי נפש וחוויה עמוקים אשר משפיעים על כלל האישיות ועל היבט הקשרים והיחסים בפרט. אני יכולה לדמיין שלאור הסגירות האפשרות לפנות לטיפול אינה אינטואיטיבית עבורך אך מנסיוני, ההתנסות בקשר טיפולי, עם מטפל/ת אשר מסייע/ת להתגבר על קשיי הדיבור והאמון, יכולה לביא לשינוי מהותי ונרחב בכל דפוסי השר ובסימפטומים רגשיים כדיכאון. אל תוותרי לעצמך ועל עצמך.


    ליטל


    תוכלי לקבל כאן רשימה של מטפלים שמתמחים בטיפול פסיכודינמי להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
פז חיט

פז חיט

כפר סבא