תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י בודדה ב - 23/06/2020 10:57:35

    אני בטיפול שנתיים וחצי ומתקשה לתת אמון במטפלת. לא מאמינה שבאמת אכפת לה ממני. לא מצליחה להרגיש שהיא באמת אוהבת. לא מרגישה משמעותית. מרגישה שהגבולות מפריעים לי. אני רוצה שתהיה ספונטנית אלי, ולא תגיב במקצועיות. מתקשה להרגיש מאחורי המילים שלה את האהבה והחמלה אלי. אולי זה בגלל שלא תמיד אני מרגישה שהיא איתי בכאב, יש פעמים שהיא יותר ממהרת לפתרונות או להסברים ואז אני מתקשה להרגיש את הלב שלה. ואני גם מאוד פוחדת שתבקר אותי, כי היו פעמים שהרגשתי ששהשאלות בירור שלה הן כערעור על מה שאמרתי. ואני מבינה שחלק מזה זאת הרגישות הגבוהה שלי לבקורת.
    אני כ"כ רוצה להרגיש בטוחה. אני מתעלפת ליחס ולהתפעלות שכ"כ חסרים לי מינקות, ופוחדת להביא את עצמי כי אולי היא תדחה אותי.
    אני נמנעת ונשרפת מבפנים. באה כל שבוע עם ציפיה להצליח להרגיש את האהבה שלה, וכל מה שהיא אומרת אני שואלת את עצמי מה האינטרס שלה? אני מודעת לכך שיש לי התקשרות אמביוולנטית, ולכן אני חרדה מהתקרבות.
    נואשת מרוב רצון להרגיש אהבה. ואנחנו מדברות על זה הרבה בטיפול, האם יש עוד כיוון שיכול לעזור לי להרגיע את הכאב הזה? איך אוכל להרגיש בטוחה בקשר איתה?
    אגב, הרבה מהחוסר אמון שלי מושתת על אמונה שרק מאמא מותר לבקש הכל. ורק אמא אוהבת לגמרי את הילדים שלה. והמטפלת היא כאמור לא אמא שלי....

    תשובה: לא נותנת אמון במטפלת שלי.
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 24/06/2020 15:57:17

    שלום.


    הדברים שאת כותבת כואבים ונוגעים ללב, ובפרט כאשר את מתארת את הפער הכואב בין ההבנה כי חלק מהתחושות קשורות יותר לעולמך הפנימי מאשר ל"מציאות" הטיפולית, לבין הכאב והרגישות העצומים. אני חוששת שאין לי פתרון לשיכוך הכאב, ואני גם לא בטוחה שזה כאב שאכן כדאי לשכך ולהרגיע אותו: הכאב המתעורר דרך הקשר הטיפולי הוא פעמים רבות המקום בהא הידיעה בו מתרחשת העבודה והתנועה הנפשית המשמעותית ביותר. דרך עיבוד ממושך, איטי ולמרבה הצער גם כאוב, הסבך של הרגשות והתחושות הולך ומותר, ובדרך כלל מתהווה לכדי התארגנות נפשית טובה יותר. לכן, כל מה שאפשר לעשות הוא לשוב ולדבר, לחשוף עם המטפלת את הניואנסים הדקים ביותר של התחושות, ואני מאמינה שלאט לאט, עם הזמן, יבוא גם השינוי.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

פז חיט

פז חיט

כפר סבא
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו