תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י בן ב - 11/06/2020 16:04:43

    שלום,

    בן 26, מתגורר בירושלים.
    קיבלתי החלטה שאני מעוניין לפנות לייעוץ פסיכולוגי, בין היתר לאור חוויות של חוסר תפקוד משמעותי לפרקים, בטחון עצמי נמוך ותחושה של חוסר יציבות וחוסן נפשי.

    שאלתי היא איך אוכל לבחור את השירות הנכון עבורי? האם שירות כזה ניתן בקופות החולים? במגזר הפרטי כיצד אני בוחר את אשת המקצוע המתאימה מבין רבות? במידה ובחרתי בשירות כלשהו, מה הזמן המתאים לבחון האם הטיפול יעיל ומתאים עבורי?

    בהזדמנות זו, אודה לך ולכל העוסקים במלאכה בשירות הזה שאתם מציעים.

    תשובה: הכוונה לשירות מתאים
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 14/06/2020 10:19:37

    שלום בן,


    אתה שואל שאלות חשובות ומשמעותיות. אני שמחה לשמוע שאתה מעוניין לקבל תמיכה בהנחה שאתה מרגיש צורך בכך. האפשרויות אכן רבות, וזה מאוד תלוי בך ובצורך שלך. לפעמים לוקחים כמה ניסיונות עד שמוצאים את המטפל/ת המתאימים, וחשוב לזכור שזה בסדר ושאפשר להגיע גם למספר פגישות ניסיון עד שמרגישים שזה נכון. תחושת הבטן בעניין הזה חשובה מאחר ומרכיב משמעותי בבחירת מטפל/ת הוא ההרגשה שיש חיבור לאותו אדם ותחושה שתוכל להרגיש בנוח לשוחח איתם (על אף שלפעמים לוקח זמן עד שמרגישים בנוח כמובן). 


    מבחינת האפשרויות, אפשר לפנות דרך קופת החולים לבקשת טיפול מוזל - לבקש טופס 17 מרופא המשפחה ואז לפנות למטפל שנמצא ברשימה של קופת החולים באיזור המגורים. תוכל לחשוב אם אתה מעוניין במטפל או במטפלת, זו התחלה טובה. דרך קופת החולים פחות ניתן לברור וזה תלוי כמובן במידת הפניות של המטפלים, שלרוב יותר עמוסים. 


    אפשרות נוספת היא לשאול מכרים ואנשים שאתה סומך עליהם ולבקש המלצה למטפל/ת שהם שמעו שהם טובים. אתה צודק שיש הרבה מטפלים ולכן המלצות אישיות יכולות לעזור בבחירה. באתר שלנו קיים אינדקס מטפלים רחב, בו תוכל לחפש מטפלים לפי מגדר ומקום מגורים וכן לראות תמונה ולקרוא עליהם בקצרה בכדי לבחון אם אתה מרגיש שתוכל להתחבר אליהם. בסופו של דבר תצטרך להגיע למפגש עצמו ולראות אם יש חיבור ואם המטפל/ת מרגישים שיש להם מה להציע לך. 


    מבחינת סוגי טיפול, קיימים סוגים שונים כאשר טיפל פסיכודינמי נוטה להיות ארוך יותר וטיפול קוגניטיבי-התנהגותי נוטים להיות יותר קצרי מועד וממוקדים סביב מטורות טיפוליות ספציפיות (מצרפת לינק בו תוכל לקרוא יותר לעומק על ההבדלים ביניהם). תוכל לחשוב האם אתה מרגיש צורך בטיפול שמעמיק יותר בגורמים ובשורש הקושי שלך, או בטיפול שתומך יותר בשינוי נקודתי ממוקד הווה ועתיד. גם כאן, כדאי להתנסות בכדי להתחיל להבין מה מרגיש יותר מתאים. 


    בהצלחה!


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו