תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מייקל ב - 27/03/2020 20:16:59

    למה זה קורה לי?
    היי, לפני שאני אתחיל רק אספר כמה פרטים: אני לא גר בארץ ,ההורים שלי התגרשו כשהייתי ילד (בן 9-10 , חרדת נטישה) ובגיל ההתבגרות היה לי דימוי עצמי נמוך. אמנם לאורך כל חיי יצאתי עם נשים.

    בכל אופן, אני יוצא כעת עם מישהי חדשה ומשום אני תמיד רוצה שאישה תהיה "שמורה" או לא מינית מדיי וכשזה לא קורה אני נהיה קצת חרד או אובססיבי. אני חייב לציין שאני לא דתי ואני בעמי לא מעט "שובב" וזה משהו שתמיד הפריע לי ואני לא יודע מאיפה זה בא ולמה זה כל כך מפריע לי. – זה לא שלנשים אסור להנות או משהו כזה, אני ממש לא בא ממקום כזה!

    עם הבחורה החדשה שאני יוצא , הכל הולך טוב ויפה והיא בחורה מקסימה. ה"בעיה" שלי, כרגיל, זה שהיא מאוד מינית. לפני כמה ימים דיברנו בטלפון והיא אמרה לי שהיא כבר לא במחזור ושאני חייב לה (סקס מן הסתם) ואז אמרתי לה משהו בצחוק (לא בדיוק משנה ואני גם לא זוכר) ואז היא הגיבה שהיא רוצה לעשות סקס. זה הציק לי שהיא אמרה את זה בכזו קלילות כאילו זה רק 'סקס' – זה הרגיש כאילו לא מדובר בסקס 'שלנו' אלא סתם בסקס..הבחורה רוצה לעשות סקס.

    אז אמרתי לה בצחוק (כמובן שזה נאמר בצחוק אבל הסתיר המון מאחורי זה..זה קשה לי) שאם היא רוצה לראות אותי אין בעיה אבל סקס זה לא איתי ואין לי בעיה שתעשה עם אחרים (לא נאמר בשום טון מגעיל או רע..זה היה בצחוק והיא צחקה) ואז היא אמרה שהיא תשמח גם לראות אותי וגם לעשות סקס.

    בכל אופן.... זה הרחיק אותי ממנה ואני מנסה להבין את המקור ל-למה זה קורה לי. זה מן הסתם קורה בעיקר כשאני יוצא עם מישהי ואני מתחיל להיקשר אליה ואולי אני תופש אמירות כאלה כההיפך מלהיקשר למישהו, זאת אומרת שהן טיפה ריקות ודלות...שאולי הן נאמרות בכזו קלילות שזה ההיפך מאהבה ואולי אולי אולי זה מסמל לי שאני נקשר והצד השני לא (אולי זה מתקשר לחרדת נטישה?)
    *זה קרה לי עם כל אחת שהייתי וזו אף פעם לא הייתה הסיבה לפרידה למען האמת, אני לא בא ושופט את הבחורה על דברים כאלה אבל זה פשוט מרחיק אותי ועושה לי לא טוב.

    אני מאמין שזה איכשהו מתקשר לילדות שלי ולזה שההורים שלי התגרשו, חרדת נטישה, משהו לא פתור שם. אני רק לא מצליח להצביע על מה ולמה זה קורה. מלא שאלות עולות לי כמו "אם היא אומרת את זה לי היא יכולה להגיד את זה לכל אחד" , "למה היא לא נותנת לזה לקרות באופן טבעי ורומנטי, מחכה שניפגש ואז נותנת לסקס לקרות (למה להגיד לי על זה בטלפון" , "מה ייקרה כשאני לא אהיה בסביבה והיא תרצה סקס?" וכו'.
    אשמח לדעת למה זה מתקשר, למה זה מפריע לי.
    תודה,
    מייקל

    תשובה: למה זה קורה לי בזוגיות ולמה זה מתקשר?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 28/03/2020 18:30:12

    שלום מייקל.


    נשמע מדבריך שאתה חווה פער בין ה"רציונל" לבין חוויתך הרגשית, ושפער זה מתסכל אותך ומפריע להתנהלותך הזוגית, ובהתאם אתה מנסה למצוא את מה שעומד מאחוריו. מיניות היא נושא מורכב עבור אנשים רבים, ובפרט השילוב בין מיניות לבין אינטימיות רגשית. בהתאם, כאשר יש קשיים בנושא, לא תמיד קל למצוא את מקורם בעזרת "נוסחאות" או אפילו קישור לאירועי עבר משמעותיים ובעלי השפעה (כמו גירושי הורים). מאחר ונשמע שכבר עשית כמיטב יכולתך להבין את הנושא ועדיין אינך חווה שיפור משמעותי, אני מציעה לשקול להיעזר בתהליך טיפולי בו אפשר יהיה לעבד, להרגיש ולחוות יותר לעומק את הנושא. לפעמים מה שלא מתאפשר דרך חשיבה עצמאית (בעל מודעות ככל שתהיה) מתאפשר דווקא במפגש האישי והרגשי אשר קשר טיפולי מאפשר. אם כיוון זה נשמע לך, מציעה לפנות לטיפול בגישה פסיכודינמית.


    ליטל


    תוכל לקבל כאן רשימה של מטפלים שמתמחים בטיפול פסיכודינמי להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
ניר כהן ארזי

ניר כהן ארזי

רמת השרון
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות