תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מיקה ב - 13/03/2020 17:48:01

    שלום,
    נער בן 16 על הרצף האוטיסטי, נמצא בטיפול פסיכולוגי כבר כ 10 שנים אצל אותה מטפלת.
    אנחנו כבר תקופה ארוכה מרגישים שרוצים לרענן. הנער עצמו לא מעוניין בשינוי (בכלל לא אוהב שינויים בשום דבר). הפסיכולוגית טוענת שהטיפול צריך להימשך, ושהוא מקבל את הטיפול הכי טוב עבורו. אציין גם שמעל שנה הוא הולך פעמיים בשבוע בגלל תקופה לא קלה שהיתה (והשתפרה מאז).
    אנחנו כבר קיבלנו החלטה לשנות. היא אמרה לי שלאחר שנדבר איתו ונעדכן אותו, היא תגיד לו שזו החלטה של ההורים ותהיה שם בשביל "להכיל את הצער שלו". ניסיתי לדבר איתה כדי שנוכל להציג זאת בפניו כהחלטה משותפת שלנו ושלה, כדי שלא יצטייר בעיניו שאנחנו הרעים פה. היא לא מוכנה לשתף עם זה פעולה מכיוון שכאמור מבחינתה זו לא החלטה שהיא מסכימה איתה. ברור לי שזה תהליך שיהיה לו לא קל אבל ציפיתי ליותר הבנה מצידה.
    מכיוון שאף פעם לא יצא לי לסיים טיפול פסיכולוגי לפני, אני ממש לא מבינה אם ככה זה אמור להתנהל ומה לעשות עם העניין הזה. כמו כן היא טוענת שתהליך הפרידה צריך להימשך כמה חודשים.
    אודה לעצה
    מיקה

    תשובה: הפסקה טיפול לנער
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 13/03/2020 20:42:16

    שלום מיקה,


    נשמע שבנך יצר קשר בעל משמעות עמוקה וארוכת שנים עם המטפלת שלו. אני מבינה מדבריך שהחלטתם באופן סופי, אך אין לי מידע על הסיבות להפסקה. בהנחה שהמטפלת מרגישה שההחלטה לעשות שינוי אינה נכונה, ושעמדתה ננקטת מתוך הבנתה המקצועית ולא מתוך שיקולים אישיים (ואני בהחלט מקווה שזה המצב שכן כך אמור להיות), אני יכולה להבין את אי רצונה להציג את הדברים באופן שאינו אותנטי מול המטופל - שכן האמת היא שאינה מאמינה שיש צורך בשינוי, וייתכן ויש לכך נימוקים מקצועיים מצידה. אני רוצה להאמין שאינה פועל מתוך העקרון של להוציא את עצמה ״טובה״ ואתכם ״רעים״. ייתכן שהיא פשוט רוצה להיות נאמנה לעמדתה המקצועית מול המטופל ואינה רוצה הלציג לו את הדברים באופן שאינו כנה, וזו עמדה אתית ברמה המקצועית. נוסף על כך, אני מניחה שהמטפלת אינה רוצה לפגוע בקשר הטיפולי שנוצר עם המטופל, על מנת שלא יחווה דחייה מצידה, בייחוד לאור העובדה שאכן אינה מאמינה בסיום הטיפול וגם לכך יש ערך עבורו. לגבי תהליך הפרידה, קשה לי לחוות דעה בנושא כמות הזמן אבל בהחלט במצב של קשר טיפולי משמעותי וארוך טווח יש הגיון בתהליך פרידה מעמיק ומתמשך, על מנת לאפשר למטופל לעבד את השינוי - בייחוד לאור העובדה שסובל מאוטיזם ומתקשה להתמודד עם שינויים. 


    אני תוהה על החלטתכם לעשות שינוי. כתבת שאתם בטוחים בהחלטתכם ושברצונכם לרענן, אך אני שומעת גם את רצונו של בנכם, שאינו רוצה בשינוי זה. על אף שהוא אינו אוהב שינויים, ייתכן והטיפול מיטיב עמו ברמות שונות ודווקא המסגרת היציבה הזו הנה בעלת ערך עבורו. כמובן שאיני מביעה דעה ולא יכולה לעשות זאת במסגרת זו, רק מעלה שאלות למחשבה.


    בהצלחה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
ניר כהן ארזי

ניר כהן ארזי

רמת השרון
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה