תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אחת ב - 26/02/2020 22:52:02

    חזרנו להיפגש אחרי שהחלימה ממחלתה.והיא בסדר.
    באופן מוזר לצד זה ששמחתי לפגוש אותה מתלווה לזה כעס שזר לי.לא מבינה למה אני כועסת עליה.למה לכעוס על מישהו שחולה..ועוד מישהו שככ אוהבים.
    וזה לא עובר לי..כבר שתי פגישות.
    ואני יושבת מולה מאד מאופקת.אני אומרת הכל אבל אני מחזיקה.ובעצם אני לא רוצה להחזיק.לא.אני רוצה לבכות אבל אני בולעת את הדמעות או מוחה מהר לפני שיזלגו ואני רוצה להתכרבל בתנוחה עוברית על הספה בחדר ואני רוצה לבכות בקול ולכעוס ולהגיד הכל במילים פשוטות באותן המילים שיש במחשבות בתוך הראש שלי:
    קשה לי להיות רחוקה ממך,אני מרגישה שאין לי שליטה במצב,אני מפחדת לאבד אותך.אני כל הזמן רוצה יותר ואני לא שולטת ברצון הזה וזה מפחיד אותי.אני מפחדת שפעם נצטרך להיפרד.אני שונאת שפגישה נגמרת ואני צריכה ללכת ולהשאיר בחדר את ה"שמיכה" שאת נותנת לי שעוטפת אותי באהבה וחמלה וקירבה ושומרת עליי ככ טוב.אני רוצה עוד מזה.עוד לפני שפגישה מתחילה אני עצובה והגוף שלי כואב מהמחשבה על כך שהיא תיגמר ושוב אצטרך להתמודד עם הפרידה ממך.גם אם זה רק לכמה ימים.אני מפחדת שאיבדתי את עצמי בתוך האהבה וההיזדקקות שלי אלייך.

    זה מה שאני רוצה להגיד בפגישות איתה.ואני רוצה לבכות ולצעוק.אבל אני לא יכולה ואני גם לא יודעת אם מותר..
    ואני מרגישה שאני יוצאת ומשהו לא נגמר בתוכי.
    אני לא חושבת שמטפלים צריכים לספוג הכל..אבל הייתי רוצה להרשות לעצמי להיות פחות מחושבת.להתפרע (לא בקטע אלים..).
    אני לא מסתירה ממנה כלום.ואין כמעט משהו שאני לא יכולה לדבר עליו איתה.(כמעט..) אבל אני כנראה כן מתביישת.מפחדת לאבד שליטה.נבוכה מלבכות ומלכעוס..
    כשמישהו מאבד שליטה מה מרגיש המטפל?

    תשובה: חזרנו להיפגש אחרי שהחלימה ממחלתה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 27/02/2020 20:00:50

    שלום לך.


    נשמע שבטיפול שלך את מאפשרת לעצמך לחיות ולהחיות מצבים עמוקים של תלות, הזדקקות ו"היעטפות", אשר אני יכולה רק להניח שמתעוררים כך מאחר והם זקוקים לעיבוד ושיקום. זה קשה וכואב אבל כמעט ואי אפשר להעלות על הדעת מצב בו החייאת חלקים נפשים כאלו לא תהיה מלווה בכאב וחרדה עצומים כאשר מתעוררת האפשרות לאובדן. במובן הזה, לא משנה אם המטפלת חלתה או נעדרה מסיבה אחרת- לאזורי הנפש העמוקים "לא אכפת" ממה שהאזורים הבוגרים והרציונליים יותר מבינים- אזורים אלו רק יודעים שהסכנה לאובדן התעוררה, והם מגיבים בחרדה, כאב וכעס. לכן, אני לא חושבת שיש סיבה להסתיר את האזורים האלו מהמטפלת או להרגיש שהם מעבר למה שמטפל אמור להכיל. אני יכולה לשער שהמטפלת שלך מזהה ומבינה את המקום הנפשי שאת חיה כרגע, ותוכל לנהל שיח עם אזורים אלו ולא רק עם האזורים הרציונליים המצופים לקבל בהבנה את מחלתה. אל תפחדי. 


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו