תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י לינוי לינוי ב - 23/02/2020 08:19:26

    היי,
    אני נשואה שנתיים בת 24 עוד מעט, יש לי בן בן שנה ושלוש. בעלי לומד פעמיים בשבוע ערב ועובד בוקר וערב פעמיים בשבוע, נמצא בבית יום אחד אולי יומיים בלחץ. מרגיש חנוקה מהמצב אני רק עם הילד כל הזמן לבד. לא גרים ליד המשפחה שלי רחוקים קצת, ההורים שלו גרים מעלינו.
    מרגישה פשוט לבד, גם כשהוא בבית בסופש הוא תמיד עסוק יש לו דברים לעשות, לכתוב דברים. וכשהוא נמצא הוא מתעצבן למה אני מביאה לו "לעשות דברים" במקום שהוא ינוח, הדברים הם מטלות בית, ארוחת ערב וכאלה. הוא לא עושה שום דבר ים הילד, אני לא מגזימה. לא מקלחת לא ארוחת ערב לא הלבשה לא משחק פשוט כלום!! ואחרי שאני עושה את הכל הוא מצפה שהבית יעמוד נקי ומצוחצח בלי כלים בכיור ושיהיה ארוחת ערב.
    השבת היינו בבית אמר לי שהילד עשה קקי ושאני יחליף לו, אמרתי לו שהוא שיחליף לו אפשר לחשוב... אמר שאני מנסה לחנך אותו,אני החלפתי בסוף..
    מרגישה שגם צריכה לפרוק וגם איזה שהוא ייעוץ.
    אשמח לתשובתם. תודה רבה!

    תשובה: קשים בזוגיות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 23/02/2020 22:49:29

    שלום לינוי.


    ראשית, אכן לא קל לשאת בעול הטיפול בילד קטן באופן עצמאי, וטבעי שאת חשה צורך הן ביותר עזרה וחלוקה בנטל והן בתמיכה וקשר רגשי שיוסיפו עניין, טעם ומשמעות לחיים. לכן, אני חושבת שיש שני כיוונים שיכולים לסייע. כיוון אחד הוא לנסות ולגייס את בעלך לפנייה לייעוץ זוגי- כדאי לפנות אליו לא מתוך חיכוך או מריבה אלא דווקא בזמן שקט, לשתף במצוקתך, לנקוט גישה של הזמנה ולא של האשמה ולהציע לו לפנות לייעוץ זוגי בו תוכלו לחשוב כיצד לנהל באופן נכון לכם יותר את החיים הזוגיים עם התרחבות המשפחה. הולדת ילד היא שינוי חיים דרמטי בחייו של כל הורה ושל היחידה הזוגית, וזוגות רבים נזקקים לעזרה כדי לצלוח מעבר זה.


    במקביל, או במידה ובן זוגך אינו פרטנר לתהליך מסוג זה, אני מציעה להתמקד באופן בו תוכלי להעשיר את חייך מעבר לטיפול בבנך. האם, למשל, את עובדת/לומדת כרגע? האם יש שעות פנאי בהן את יכולה להקדיש זמן לספורט/מפגשים חברתיים נטולי ילדים וכד'? במידה ולא, כדאי לבדוק איך את יכולה לשבץ בחייך פעילויות שמכוונות לטובתך ולהעשרת עולמך. כמו כן, ניתן לשקול פנייה אל ייעוץ פסיכולוגי אשר יסייע לך להבין מה גורם לתחושות חוסר הסיפוק, ולשנות דפוסי רגש, מחשבה והתנהגות אשר משמרים את תחושת התקיעות ואת הקשיים הזוגיים. במקרים רבים, שינויים עצמאיים שעורך אחד מבני הזוג מחלחלים ומשפיעים על המערכת הזוגית והמשפחתית כולה, כלומר מהווים "דחיפה" אשר דוחקת בפרטנר להתגייס ולהתמקם אחרת.


    בכל מקרה, כאמור, את נמצאת בתקופת חיים רגישה וטוב שאת שמה לב שהדברים לא הולכים חלק ומחפשת דרכים לשינוי ויצירת איזון מחודש.


    ליטל


אנשי מקצוע ומכונים

טל משולם

טל משולם

חיפה
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון