תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י בתשבע ב - 04/12/2019 09:30:57

    שלום לכם...
    עברנו דירה לאחרונה לשכונה חדשה ואני מרגישה שקשה לי להתחבר לקהילה החדשה. אני מוצאת את עצמי יותר ויותר נשארת בבית במקום לצאת עם הילדים ולהכיר אנשים. וכשאני כן בחוץ אני חושבת 5 פעמים לפני כל מילה שיוצאת לי מהפה, חוזרת הביתה ומנתחת כל דבר שאמרתי וכל מה שנאמר לי, בטוחה שכולם חושבים שאני מטומטמת ומציקה...
    כמובן שכל זה גורם לחרדה גדולה יותר והמעגל נמשך...
    איך מתמודדים עם חרדה חברתית? האם חרדה חברתית מצריכה בהכרח טיפול מקצועי? ואם כן לאיזה סוג מטפל ולאיזה סוג טיפול כדאי ללכת?

    תשובה: איך מתמודדים עם חרדה חברתית?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 04/12/2019 10:22:39

    שלום בת שבע.


    טיפול פסיכולוגי הוא דרך טובה להתמודדות עם חרדה חברתית משום שהוא מסייע בעיבוד הגורמים הרגשיים-חשיבתיים שיוצרים ומשמרים את הבעיה ומסייע לאגור כוחות ולרכוש מיומנויות התמודדות טובות יותר. במידה והבעיה מוכרת לך משנים קודמות/סיטואציות חברתיות קודמות או מביאה למצוקה/פגיעה משמעותית בתפקודך, אכן כדאי לפנות לטיפול. טיפול פסיכודינמי יכו לסייע לך בעיבוד גורמי העומק לחרדה ונטרולם ההדרגתי באופן זה, ואילו טיפול קוגניטיבי התנהגותי מסייע בזיהוי ונטרול דפוסי החשיבה וההתנהגות העומדים בבסיס החרדה. שתי שיטות הטיפול יעילות וכדאי לקרא עליהן ולבדוק למי מהן את מתחברת יותר אינטואיטיבית, אך שימי לב שטיפול פסיכודינמי נוטה להיות מקיף וממושך יותר במשכו והיקף התכנים בהם הוא עוסק ואילו טיפול קוגניטיבי התנהגותי נוטה ליות ממוקד יותר בבעיה ולכן גם קצר יותר במשכו.


    במקביל, ניתן להתמודד עם בעיית החרדה הן דרך "הימנעות מהימנעות"- התעקשות לקחת חלק בסיטואציות חברתיות למרות אי הנוחות שהן גורמות לך, מאחר וטבעה של החרדה החברתית היא שהיא פוחתת ככל שמתנסים ומגלים ש"השד אינו נורא כל כך". כמו כן, כדאי אולי לנסות ולהשקיע מאמצים ביצירת קשר אישי אחד ולא בהתפזרות בין קשרים רבים- לפעמים קשר אחד נוטע תחושת ביטחון ושייכות אשר מקנות בסיס בטוח דיו ליצירת קשרים נוספים. מעבר לכך, איני יודעת לפני כמה זמן עברת לשכונה החדש אך כדאי לקחת בחשבון גם שקשרים אינם דבר שנוצר בן רגע, ולבדוק האם אינך מצפה מעצמך להשתלב וליצור קשרים במהירות לא ריאלית וכך מפעילה על עצמך לחץ מיותר.


    ליטל


    תוכלי לקבל כאן רשימה של אנשי מקצוע המתמחים בטיפול בחרדה חברתית להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו