תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ים ב - 03/12/2019 18:57:39

    אני לא מאובחנת כי אני לא מטופלת. אבל אני חושבת שכל אחד היה מבין ממש מהר שיש לי דיכאון. והנה קיבלתי מטלה במבוא לפסיכולוגיה בנושא אבולוציה. וביקשו ממני, בהתחשב בהשערה שמקור תופעת הדיכאון הוא ברובו גנטי, לשער על התהליך ששימר את תופעת הדיכאון. זה כאילו העולם צוחק עלי. אני מרגישה בתוך באר עמוקה שאין לה סוף. כאילו בשבילי שום דבר לא יעבוד אף פעם ואני לא רוצה שום דבר ואני חושבת על להתאבד כל יום. ואני צריכה להסביר איך דיכאון מוביל לשגשוג. אני יודעת שלהסיק מסקנות רק על פי ההרגשה שלי זה לא ממש מדעי ואין לזה תוקף. אבל אני די בטוחה שלא רק אני מרגישה ככה. אני לא רוצה לענות על זה בכלל. אני בכלל לא רוצה ללמוד אבל אני יודעת שאני לא רוצה ללמוד כי אני לא רוצה שום דבר. ואם אני לא אלמד אני רק אהיה בתוך הראש שלי ולא אצא מהחדר שלי עד שאני אאבד את זה לגמרי ואקח את כל האקמול שבמגרה. אבל כבר אין לי כוח הכל נראה כל כך מטופש. אני לא רוצה להגיע יותר לשיעורים ולקרוא ואני ממילא רוב הזמן לא מצליחה לקרוא בלי לחזור על אותה השורה שוב ושוב. אבל אם אני אפסיק לא יהיה לי יותר שום דבר שיסיח את דעתי..

    תשובה: לא מאובחנת אבל מרגישה שיש לי דיכאון
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 03/12/2019 20:52:47

    שלום ים,


    את מתארת התמודדות קשה עם תחושת ייאוש שמשתלטת ומעכירה את חווייתך. אני חושבת שאת מתארת בצורה מאוד ברורה את החוויה הדיכאונית ומזהה נכון שכנראה את לא רוצה ללמוד כי את לא רוצה כלום כרגע. חשוב לזכור ברגעים כל כך אפלים, שהמסך השחור של הדכאון מקשה לראות חלקים שונים של החוויה וצובע את הכל בצבע אחד. חשוב מאוד שאם את מרגישה ייאוש כה עמוק תפני לגורם טיפולי או לפחות מישהו קרוב בכדי שלא תישארי לבד עם תחושות אלו. הדבר חשוב עוד יותר במצב בו יש מחשבות אובדניות. זכרי, שגם הן מגיעות מתוך החוויה הדיכאונית שמאוד נוכחת רגע. אני רוצה לעודד אותך לפנות לקו תמיכה של ער״ן שמספק עזרה ראשונה נפשית בטלפון במידה ואת מרגישה שהמצוקה משתלטת עליך ואת זקוקה למענה אנושי דחוף.


    ברגעים קשים כאלה חשבו לדעת שבאמצעות טיפול מתאים אפשר להרגיש הקלה ולחוות שיפור משמעותי. אני מאוד מעודדת אותך לקבל את התמיכה לה את מאוד זקוקה. 


    לגבי הלימודים והעבודה, אני מבינה שהעבודה מעמתת עם נושא מאוד אישי ורגיש. אפשרות אחת היא לנסות להתחבר לעבודה דווקא מתוך המקום האישי, ולנסות ללמוד על דרכי טיפול ואפשרויות שעומדות בפניך. מצד שני, אם את מרגישה שההתעסקות הזו ״מציפה״ מדי עבורך, אולי כדאי להתייעץ עם המרצה ולשתף בחוויה ולבקש מטלה מסוג אחר. אני מניחה שכרגע הכל מרגיש קשה מדי בשל החוויה הרגשית הנוכחית. 


    בכל מקרה, אני חושבת שכדאי מאוד לפנות לקבלת תמיכה מקצועית משמעותית. דיכאון יכול להיות מאוד מגביל וקשה להתמודדות בייחוד לבד, וחשוב לזכור שיש איך להיעזר ולטפל למרות שברגעים הקשים הכל נראה שחור והעתיד נראה בלתי אפשרי. 


    אם תרגישי בכך צורך, תוכלי להמשיך לכתוב פה ולשתף במצבך ואנחנו נעשה כמיטב יכולתנו לענות ולנסות לעזור.


    תרגישי טוב ואל תתייאשי,


    יעל 


    תוכלי לקרוא כאן מידע נוסף אודות דיכאון שעשוי לעזור ולהקל

אנשי מקצוע ומכונים

חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו