תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י חגית ב - 25/11/2019 16:02:47

    אני לא עובדת לא לומדת אין לי שום דבר לקום אליו בבוקר, אני בגיל המעבר קשה למצוא עבודה למרות שאני מנסה לחפש גם התנדבות לא קל למצוא,אני קמה כל בוקר עם הרגשת חרדה ומחשבות חרדתיות שליליות וזה קורה לי רק בבוקר. אני לא יודעת מה לעשות אני מיואשת, אין לי שום מסגרת חברתית ואני לא יודעת מה לעשות עם עצמי בשעות הבוקר. לכן אני יושבת בבית ושקועה במחשבות. מה ניתן לעשות בשעות אלו כדי לשחרר חרדות ולשפר את מצב הרוח כדי שיהיה לי יום טוב שאני יקום בחיוך?

    תשובה: איך לשחרר חרדה בבוקר ולשפר את מצב הרוח
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 25/11/2019 20:44:18

    שלום חגית,


    את מתארת בצורה ברורה את הקושי לקום ל״ריק״ כאשר החוויה שאין תכלית ברורה מייצרת חרדה ותחושות ייאוש. נשמע מדבריך שיש צורך להייחס למצב בשני מובנים. ראשית, ברמה הפרקטית, ייתכן שיש צורך במציאת פעילות חיובית בשעות הבוקר ולנסות לבנות את היום כך שלא תשארי לבדך ותשקעי במחשבות בשעות אלו. ייתכן ותוכלי אפילו לצאת לחוג או לפעילות גופנית (פעילות גופנית מאוד תומכת בשיפור של מצב הרוח, כך שייתכן וזו יכולה להיות התחלה מוצלחת יותר ליומך), להליכה בחוץ או לשתות קפה בבית קפה, מאחר ונראה כי הישיבה בבית בשעות הבוקר אינה מיטיבה. כמובן שכדאי ומומלץ להמשיך ולחפש מסגרת חברתית בה תוכלי להרגיש פחות לבד עם חווייתך, אני בטוחה שאת לא היחידה מבני גילך שמרגישה כך! מה שאת מתארת בהחלט נפוץ בתקופת גיל המעבר. 


    במקביל, ייתכן והמצב שאת מתארת מצריך גם התייחסות מקצועית. נשמע שעברת ממצב בו השבוע היה עמוס יותר בפעילויות למצב בו יש פחות פעילות ושההסתגלות אינה פשוטה. במידה ותרגישי בכך צורך, תוכלי לפנות גם לטיפול בו תוכלי לתת מקום לתחושות, לרגשות ולמחשבות שעולות סביב ההתמודדות עם שלב זה בחייך. אולי אף תוכלי לבחון את האפשרות של קבוצה טיפולית, שיכולה לספק גם מסגרת טובה להיכרות עם אנשים שמרגישים באופן דומה.


    בהצלחה,


    יעל  


    תוכלי לקרוא כאן מידע נוסף ולקבל רשימת אנשי המקצוע המתמחים בטיפול בחרדה

אנשי מקצוע ומכונים

חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים