תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י תמר ב - 25/11/2019 10:57:28

    אני עוברת תקופה לא קלה כרגע אני מחכה לטיפול אבל זה יקח זמן, אני סובלת מתופעות של דפיקות לב חולשה בגוף מחשבות שליליות שמובילות לזה. קרה לי מקרה לא קל ידיד שלי חולה מאוד והוא בבית חולים הייתי קשורה אליו מאוד אני מקבלת כדור מהרופא משפחה כרגע אבל הוא אמר שזה יקח זמן. בינתיים אני סובלת מחרדות נוראיות שמובילות לתופעות פיזיות וחולשה בגוף. איך אפשר מיידית לפחות עד הטיפול בעזרת עצמי להיפטר מהמחשבות השליליות ומהתופעות הפיזיות בגוף מדפיקות לב?

    אודה לכם עם תעזרו לי בפורום

    תשובה: חרדות דפיקות לב ממחשבות שליליות
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 25/11/2019 20:21:30

    שלום תמר,


    נשמע מדבריך שאת סובלת מחרדה הקשורה במצבו של חברך. חרדה לרוב מלווה בדפיקות לב, חולשה וכמובן קשורה ואף הינה תוצאה של חשיבה בסגנון שלילי. טוב מאוד שפנית לטיפול וזהו צעד בכיוון הנכון. חשוב לציין שמה שאת חווה נפוץ ביותר והתחושות הפיזיות שמלוות את החרדה, על אף שיכולות להיות מאוד לא נעימות, נורמליות במצב של חרדה (כמובן בהנחה שמבחינה פיזית הכל בסדר). לצערי אין פתרון קסם כיצר להיפטר מהמחשבות השליליות, אך אני יכולה להמליץ לך לנסות שלא להיבהל מהמצב הנוכחי ולנסות ככל הניתן להתייחס לחרדה כגל שבא ולאחר מכן חולף. אין טעם לנסות להילחם במצב, שכן זה רק יחמיר אותו. חרדה לא נשארת לנצח... בסוף היא חולפת. כמו כן, כדאי להמשיך בפעילויות חיוביות (ספורט, עבודה, יציאה עם חברים או כל דבר אחר שעושה לך טוב) ולהשתדל שלא להימנע מפעילויות שעושות לך טוב, למרות שאני בטוחה שזה יותר קשה כרגע. בלינק שצרפתי יש עוד הצעות להתמודדות עם חרדה. 


    באופן כללי, וכמובן שזו רק הצעה שטחית לעת עתה, עד שתוכלי להתחיל בטיפול, ההמלצה היא לא להילחם במצב, אלא לנסות לקבל אותו כמצב חולף, שבהמשך ישתנה וישתפר. בהמשך, במסגרת הטיפול תוכלי להתחיל לזהות את המחשבותה שליליות ואת האופנים בהם הן משפיעות על החרדה ותוכלי ללמוד כיצד להתמודד עם המצב בצורה יותר רצינית. יש לציין שטיפול שנמצא יעיל בנושא של חרדה הינו טיפול מסוג קוגניטיבי התנהגותי. 


    בהצלחה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
טל משולם

טל משולם

חיפה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים