תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שקד ב - 20/11/2019 20:36:35

    היי,
    רציתי להתייעץ ולקבל חוות דעת על סוג הטיפול שאני צריך..
    לאחרונה התחלתי לחוות אתגרים שונים בחיי, בכל מיני מישורים.
    סיימתי לא מזמן לימודים בראיית חשבון, ואני כביכול במסלול 'הבטוח'.
    עם זאת, אני רחוק מלהיות שלם במקום שבו אני נמצא.
    בתוך תוכי אני מרגיש שמשהו לא נכון. שזה לא באמת הכיוון שלי. אני אדם עם המון אנרגיות, ומאוד טוב ביחסי אנוש (לא פעם הציעו לי אנשים שונים להיכנס לתחום המכירות). לא בחרתי בכיוון הזה, מכיוון שלא הרגשתי שהוא יכול לקחת אותי רחוק בחיים.
    אוסיף ואגיד שאני אדם מאוד שאפתן ומחפש משהו עם ערך מוסף שאוכל לעשות, אבל בו"ז גם הרצונות שלי מאוד אמורפיים, ולא ממוקדים. הרצונות שלי משתנים באופן תדיר, דבר שגם מוסיף לתסכול ולחוסר שביעות הרצון. בעבר אמרו לי שזה נובע מבעיות קשב וריכוז (אגב, אכן יש לי "בעיות" קשב וריכוז מאובחנות, קלות מאוד לדעתי..).
    התחלתי התמחות במשרד שממש רע לי בו, כי אני פשוט משתעמם, וכנראה שהאנרגיות הרבות שלי גם 'תורמות' לזה. למעשה בקרוב אני עוזב את המשרד אחרי שנה, כך שלפעמים אני תוהה לעצמי אם זה עשוי לפתור את הבעיה, או שישנן בעיות עמוקות יותר- כמו חוסר בטחון עצמי ואמונה עצמית, שתוקף אותי מפעם לפעם, השוואות תמידיות ונטייה לראות את הרע בדברים, שכן אלו לא תחושות שמופיעות פעם ראשונה בחיי.
    אוסיף כי אני מאוד חושש לעשות בחירות וויתורים, שכן אני באמצע דרך מאוד קשה, וכן יש את הרצון לסיים את המסלול בשלמותו.
    בנוסף, חייתי מחוץ לבית במשך שלוש שנים, וחזרתי באופן זמני לבית הורי כדי לחסוך כסף, דבר שגם מקשה כיוון שאני אדם מאוד עצמאי.
    לסיכום, השאלה שלי היא האם על פי ההתרשמות ממה שכתבתי, הייתם ממליצים לפנות לטיפול פסיכולוגי קלאסי, או אולי יש טיפול אחר שיכול לעזור להכווין אותי, ויכול להיות מתאים יותר (כי בסופו של דבר, יש סיבות מוצקות להרגשה הכללית הגרוע שלי..).

    תודה רבה מראש!
    שקד

    תשובה: התייעצות לגבי סוג הטיפול
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 21/11/2019 14:57:45

    שלום שקד,


    אתה מיטיב לתאר את חווייתך, ואת הנושאים שמעסיקים ומטרידים אותך. ממה שאתה מתאר, נשמע שאתה יכול בהחלט להפיק ממרחב בו תוכל להתחיל להתעסק בשאלות אלו וכן בגורמים הנפשיים שבבסיס הקשיים שאתה חווה. קיימות כיום גישות טיפוליות שונות ורבות, וגם בתחום הפסיכולוגיה ה״קלאסית״ לכל מטפל גישה קצת שונה וגורמי השראה אחרים. מאחר ואתה לא מתאר הפרעה ספציפית שאוכל לומר שכדאי לטפל בה בגישה מסוימת, הייתי ממליצה לך להתחיל לחפש המלצות למטפלים בסביבתך הקרובה (אתה יכול לחפש גם דרך אינדקס המטפלים שלנו), ופשוט לנסות ולראות אם יש ״חיבור״. בעיני, טיפול מתאים הוא לאו דווקא תלוי גישה ספציפית, אלא תלוי בחיבור בין שני אנשים. מה שחשוב בעיקר, זה שתרגיש שנוח לך במפגש עם המטפל/ת ושאתה יכול לפתוח מולו/ה את הנושאים שאתה מעלה פה ועוד. ביחס לגישה, אני מאמינה שכבר תרגיש אם זה נראה לך מתאים יותר או פחות.


    אם יש לך העדפה לגישה ״מעמיקה״ וארוכת טווח יותר, הייתי ממליצה על מטפלים שנותנים טיפול דינמי, ושאם אתה מעוניין בתהליך יותר מהיר (שפחות מתעסק בהיסטוריה, ויותר בסימפטומים העכשוויים) תוכל לברר אם המטפל/ת מטפלים בגישה קוגניטיבית התנהגותית. החלוקה שעשיתי כאן היא גסה יחסית, וכמובן שיש מטפלים רבים שמטפלים במספר גישות שונות ומגוונות, ובמפגשים הראשונים תוכלו לחשוב ביחד מה נראה שיותר מתאים לך כרגע. 


    בכל מקרה, לפעמים לוקח זמן על שמוצאים את המטפל/ת המתאימים. הרבה מזה קשור בחיבור, ולכן הייתי ממליצה לך להתנסות ולבחון בעצמך, ואם תרגיש שזה פחות מתאים, תמשיך למטפל/ת הבאים. 


    בהצלחה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד