תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י יובל ב - 14/11/2019 13:54:08

    היי אני בת שש עשרה ואני חושבת שיש לי הפרעות חרדה אני לא ממש יודעת מה לעשות יותר אבל אני נלחצת ממש מהר ולדוגמא היום רעדתי בטירוף ולא יכולתי לאכול כלום כי הרגשתי שהפה שלי מלא בדבק.. אני לא יודעת מה אני רוצה מההודעה הזאת אבל אני לא רוצה לספר להורים שלי אבל אני לא מצליחה לתפקד אני בטוחה שכולם שונאים אותי למרות שיש לי הרבה חברים ואני פשוט לא יודעת מה לעשות יותר

    אשמח לקבל עצה אני חושבת
    תודה מראש
    יובל

    תשובה: אני חושבת שיש לי הפרעת חרדה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 14/11/2019 14:19:48

    שלום יובל.


    הן תחושות החרדה והן הקושי שאת מתארת ברמת החוויה החברתית אכן מעידים על קושי- בין אם מדובר בהפרעת חרדה ובין אם לא, נשמע שאת סובלת ומרגישה, בצדק, שאפשר להרגיש טוב יותר מכפי שאת חשה.


    אני יכולה להבין את הקושי לפנות להורים- יתכן ואת נבוכה או מרגישה שלא בנוח לשתף בהיבטים רגשיים ואישיים, אך ההישארות לבד עם התחושות בדרך כלל יוצרת בושה ובדידות מיותרים ומכבידים. לכן, אני חושבת שחשוב מאוד שתחשבי על אדם בוגר כלשהו בסביבתך אותו תוכלי לשתף- מורה, יועצת בי"ס, קרוב משפחה ואולי בכ"ז אחד ההורים. עזרה מקצועית טיפולית/ייעוצית מסייעת לבני נוער רבים המתמודדים עם תחושות דומות לאלו שאת מתארת, וחבל שלא תקבלתי עזרה ומענה שיאפשרו שינוי רגשי שיקל עלייך בצורה משמעותית. כדאי גם לזכור שגם אם לא דיברת עם הורייך על הנושא עדיין, יש סיכוי טוב שהם מרגישים שלא טוב לך ושיחושו הקלה ורצון לעזור אם תשתפי ותוכלו לחשוב יחד על פתרונות. אם תרצי להרחיב את החשיבה על הנושא או להתנסות ביותר חשיפה, את יכולה לפנות לצ'ט האנונימי של על"ם אשר מציע מענה לבני נוער, ושם אפשר יהיה לחשוב באופן אישי ומותאם יותר.


    ליטל 


    תוכלי לקרוא כאן עוד אודות חרדה

אנשי מקצוע ומכונים

עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון