תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אילנית ב - 10/01/2017 11:42:59

    שלום, יש לי 2 בנות בגילאי 21 ו20 ביתי בת ה20 עברה הפלה לפני 4 חודשים (היה לה נסיון מיני ראשון עם החבר ושכחה במהלך החודש לקחת גלולה) אנחנו מאוד רוצים שהיא תספר לאחותה הגדולה, אך היא חוששת מהתגובה שלה כלפיה, מכיוון שאחותה מאוד ביקורתית ושיפוטית...אך חשוב לנו שלא יהיו סודות במשפחה (ביתי זו שעברה הפלה אמורה לטוס לחודש לחול בעוד שבועיים וחשוב שתספר להלפני הטיסה) אין לנו בעיה ששני הבנים שלנו לא ידעו בשלב זה בני 13 ו16....אנחנו משפחה חמה, מלוכדת, מלומדת ולא האמנו שאצלנו זה יקרה-איך אומרים יכול לקרות במשפחות הכי טובות....
    1. האם נכון הדבר שאחנו רוצים שביתי תשתף את אחותה?
    2. יחד עם זאת אנחנו קצת מודאגים מתגובתה של אחותה ומה העניין יעשה לה-קצת רגע על ביתי הבכורה אין לה שום ניסיון בזוגיות ולא מיני, הבטחון שלה לא גבוה....וביתי הקטנה שונה מאוד ממנה (לפעמים לוקחת אפילו את הפוקוס)....אשמח לתגובה

    תשובה: האם נכון שביתי תספר לאחותה....
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 10/01/2017 16:39:41

    שלום אילנית,

    את מתארת אירוע משברי ומפתיע שבהחלט יכול לקרות לכל אחד ובכל משפחה. אני מבינה ומעריכה את שאיפתכם לבנות משפחה מלוכדת ותומכת, שבה אין סודות ובני המשפחה יכולים לשתף זה את זה. נשמע שהצלחתם בבנייה זו, שכן בתכם שיתפה אתכם במה שעובר עליה על אף שלא הייתה חייבת.
    1. לגבי שיתוף האחות הגדולה, עמדתי היא שההחלטה האם לספר או לא צריכה להיות של בתכם. זהו קודם כל אירוע אישי, מחייה הפרטיים, ומדובר בחוויה לא פשוטה שדורשת עיבוד וזמן לעיכול. לכן, לא הייתי לוחצת עליה לגבי החשיפה הזו, הדבר כבר קרה, והעיתוי והאופן שבו היא תספר הוא החלטה של בתכם. הייתי שואלת האם באמת הכרחי שתספר לאחות לפני הטיול שלה לחו"ל? ומה יקרה אם תספר לה כשתחזור? לעיתים אדם זקוק למרחב כדי לעבד את מה שקרה לו, ואולי לאחר חשיבה ועיבוד פנימי היא תרגיש בנוח יותר לספר לשאר בני המשפחה ותוכל לעשות זאת מבחירה ופחות בחשש. אני מכבדת את העמדה שלכם ואת רצונכם לקשר משתף בין האחיות. כהורים, אתם יכולים לעודד אותה לשתף, להגיד מדוע זה חשוב בשבילה ועבורכם, אתם יכולים לשמוע ולדבר איתה על החששות מפני התגובה של אחותה. עם זאת, זכרו שהיא עברה כרגע חוויה מטלטלת בחייה והיא זקוקה לתמיכה והקשבה, וליכולת להחליט עבור עצמה.
    2. אני מבינה את החשש מפני התגובה של הבת הבכורה. נשמע שיש חשש מפני קנאה בין האחיות, אך הדבר טבעי ולעיתים קשה להמנע ממנו. כל ילד הוא אחר באופיו ועובר בחייו אירועים אחרים. היא בכל מקרה נאלצת להתמודד עם כך שאין לה ניסיון בזוגיות כרגע, ומה שקרה לאחותה לא משנה את הדבר הזה. אם וכאשר בתכם תחליט לספר לה, שתיהן יצטרכו להתמודד כל אחת עם עצמה ועם חלקים בתוך הקשר ביניהן (שיפוטיות, ביקורת, אשמה והאשמה, קנאה וכו'). הן כבר בוגרות והקשר ביניהן הופך להיות יותר ויותר אחריות שלהן. בתור הורים, אתם תוכלו להציע תמיכה ואוזן קשבת, ואם תרגישו שמישהי מהן במצוקה תוכלו להציע גם עזרה טיפולית. אני מבינה את דאגתך לבנותיך, אך הן יצטרכו להתמודד עם המציאות- כל אחת עם מציאות חייה, התחושות שמתעוררות בה והבחירות שהיא עושה. נשמע שיש להן משפחה דואגת והדבר בהחלט מהווה עוגן חשוב עבור שתיהן. אם תרגישו שאתם זקוקים למרחב נוסף לחשיבה, תוכלו לפנות גם להדרכת הורים בנושא.

    שיהיה בהצלחה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה