תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י קארין ב - 12/11/2019 14:43:52

    שלום, אני כבת 39 עובדת ואמא ל4 ילדים. יש לי חברה טובה שאני מרגישה שהקשר איתה מוציא ממני דברים לא טובים (קנאה, מעין "אובססיביות" בקשר ועוד) אנחנו מכירות כבר 8 שנים וכל זה התחיל כשהיא התחילה לעבוד במקום העבודה שאני עובדת (לפני 3-4 שנים בערך..) מעבר לזה שהיא התקדמה מאוד ואולי זה חלק מהעניין, גם הקשרים החברתיים שהיו לי במקום העבודה "נטרפו הקלפים".. הלכתי לטיפול לפני כשנתיים סביב זה כי הרגשתי שזה ממש קשה לי להתנהל בתוך זה.. ( היא בן אדם טוב וכל מה שעובר עלי אני יודעת שזה אך ורק קשור אלי ולא למשהו שהיא עשתה) בטיפול זה עזר אולי לתקופה אבל לא הרגשתי שזה מתקדם והפסקתי.. ועדיין אני מרגישה שאני צריכה איזשהו מענה כי זה מעיק וקשה לי בחלקים גדולים ביומיום.. ואני לא מצליחה להבין איזה סוג טיפול יכול לעזור..
    טיפול ארוך וממושך שהולך איתי חזרה לילדות אני מרגישה שאין בי כוחות לזה... לציין שאני בן אדם מאוד קונקרטי ומעשי וקשה לי עם דברים שלוקחים הרבה זמן..

    אשמח להכוונה אם ניתן....

    תשובה: קשר בעייתי עם חברה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 13/11/2019 12:03:02

    שלום קארין.


    נשמע מדברייך שאת מזהה שהרגשות המתעוררים בקשר עם החברה נוגעים לגורמי עומק ולא רק למציאות הקונקרטית, אך מתלבטת לגבי מידת ההעמקה וההתבוננות המתאימה לך בגורמים אלו. מאחר והקשיים שאת מתארת אינם "סימפטומים" שאפשר פשוט להעלים, אלא תחושות שהדרך לצמצם את השפעתן היא עיבוד של גורמי העומק להן, אני לא בטוחה שיש דרך "לעקוף" את הצורך במתן מקום להיבטים הרגשיים. יחד עם זאת, יתכן ובטיפול הקודם לא ניתן מספיק מקום לקושי/חוסר הרצון שלך להכנס לרבדי העומק. לכן, אני מציעה לתת סיכוי נוסף לטיפול בגישה פסיכודינמית אך, הפעם, אולי בפורמט של טיפול דינמי ממוקד- טיפול אשר מתמקד בנושא מרכזי וכך מביא לא פעם לתוצאות מהירות יותר יותר, ולמיקוד חזק בבעיה לשמה מגיעים.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
ניר כהן ארזי

ניר כהן ארזי

רמת השרון
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו