תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שירה ב - 04/10/2019 08:33:41

    שלום,
    עברתי תקופה של חרדות שהתחילה לפני שנה.החרדות החלו בתוך קשר זוגי שהיה לי, ובגללן החלטתי לעת ההיא לעזוב את הקשר ולטפל בעצמי, לא מתחרטת על זה. במשך כמה חודשים לאחר הקשר סבלתי מהתקפים ומחשבות,התחלתי טיפול cbt כשראיתי שהטיפול הדינמי פחות עוזר במקרה הזה. נמנעתי ככל האפשר מלהגיע למצב של לקיחת כדורים, ובאמת לא לקחתי, הcbt עזר מאוד והיום אני במצב הרבה יותר טוב. אין התקפי חרדה, רמות החרדה ירדו מ10 ל2, וגם כשיש איזשהו גל אני מצליחה לנהל אותו ולא לגלגל את כדור השלג לעוד התקף.
    אך עדיין, יש סימנים שלא שככו, בכל בוקר ברגע הראשון אני עדיין קמה עם נשימה שנעתקת מליבי, המחשבות הטורדניות עדיין קיימות פה ושם, ובכלל, מרגיש לי שכל פעם כשאני מרגישה משהו בצורה קצת יותר אינטנסיבית, לטוב או לרע, הרגש מידרדר ישירות לסוג של חרדה. דפיקות לב, הזעה, גלי חום, קוצר נשימה, והתסמין הקשה ביותר מבחינתי- תסריטי קטסטרופה או מחשבות טורדניות.
    אני רוצה לקדם את עצמי ולחזק את המערכת, רציתי לשאול האם יש סיכוי להירפא לגמרי ? לחזור ליציבות הרגשית שהכרתי בעצמי לפני המשבר הזה ?
    ואם כן, מה יכול לעזור ?
    אני שוב אכתוב שכרגע כדורים הם לא אופציה, כמו שאני רואה את זה הם יזיקו לי כרגע יותר מיועילו. אני מחפשת דרך בה אני אוכל להתפתח, ואולי, לחזור לקום בבוקר כמו בן אדם בלי התחושה הזו ברגע הראשון שמשהו רודף אותי. בלי תסמיני חרדה. מחפשת את היציבות, הגופנית והנפשית.

    תשובה: האם יש דרך לריפוי חרדות?
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 05/10/2019 15:07:28

    שלום שירה,


    אני שמחה לשמוע שלמרות שטיפול מסוג אחד לא הניב תוצאות, לא ויתרת ומצאת טיפול שהצליח לתמוך בך ולהביא להקלה ולשיפור. ההטבה שחווים בטיפול עלולה לדעוך עם הזמן, ובמצב כזה מומלץ מאוד לחזור למטפל/ת ולבקש עוד מפגשים, גם אם הם בתדירות נמוכה יותר.


    שאלת אם תוכלי להפסיק להרגיש כאילו משהו רודף אותך. אני חושבת שטיפול נפשי יוכל מאוד לעזור באפשרות להתמודד עם מה ״שרודף״. ייתכן וציפייה ליציבות מלאה גופנית ונפשית תביא לאכזבה, שכן זו מטרה גדולה ומעטים האנשים שלא חווים קשיים כאלו ואחרים, או חוסר יציבות לפעמים. אני ממליצה לך לא לוותר ולהמשיך ולבחון מה תומך באפשרות שלך לעמוד יותר יציבה מול האתגרים שמביאים החיים, ומול החרדה שאת חווה. ייתכן שגם במידה והחרדה לא תיעלם לחלוטין, תוכלי להרגיש שאת יכולה להתמודד איתה טוב יותר, וזה הרבה מאוד. 


    תרגישי טוב,


    יעל 


    תוכלי לקבל כאן רשימה של אנשי מקצוע להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות