תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י נורית ב - 19/09/2019 09:12:33

    לפעמים, בלי שום סיבה מוצדקת לדעתי, אני חוטפת התקף חרדה. פתאום קשה לי לנשום, אני פוחדת לצאת מהבית, מרגישה שכולם שופטים אותי, בטוחה שמשהו רע הולך לקרות.
    איך אפשר להתמודד עם התקף כזה? מה הדברים שאני יכולה לעשות כדי להירגע? יש סוג טיפול מסוים שאולי יכול לעזור לי להשתלט על זה?

    תשובה: איך מתמודדים עם התקפי חרדה?
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 19/09/2019 13:33:28

    שלום נורית,


    התקפי חרדה הינם תופעה מאוד לא נעימה שיכולה לחזור על עצמה, אך בהחלט ניתנת לטיפול. על מנת להבין טוב יותר את הסיבות וכן מהו הטיפול הנכון עבורך, יש צורך בהיכרות עימך ובהבנה יותר מעמיקה של המצב, הגורמים והסיבות לו, טריגרים וכו׳. אני ממליצה לך לפנות בהקדם לטיפול (תוכלי למצוא באתר רשימה של אנשי מקצוע), שכן התקפי חרדה נוטים להתגבר ולייצר מגבלות שונות על חיי היום יום כגון פחד לצאת מהבית, כפי שאת מתארת, במידה ולא ניתן מענה טיפולי הולם. 


    על מנת להבין טוב יותר את התופעה, אני מציעה לך לקרוא עוד על חרדה/התקפי חרדה (מצורף לינק למעלה) וכן על שיטות הטיפול. הטיפול הנפשי בחרדה, בהנחה שזו הבעיה המרכזית ואין עוד בעיות רגשיות שדורשות מענה, הינו יחסית ממוקד וקצר מועד. תוכלי לקרוא בהרחבה עוד על טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) שהינו הטיפול המרכזי בהתקפי חרדה. 


    בהצלחה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
טל משולם

טל משולם

חיפה
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו