תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דניאלה ב - 19/09/2019 09:09:48

    הי.
    את יכולה להסביר לי בדיוק איך עובד טיפול קוגניטיבי-התנהגותי? לאיזה סוג בעיות וקשיים הטיפול הזה מתאים? מי מחליט אם להשתמש בשיטה הזאת? כדאי שאבקש מהמטפלת שלי לנסות את השיטה?

    תשובה: איך עובד טיפול ב-CBT?
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 19/09/2019 13:25:07

    שלום דניאלה,


    טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) היא שיטת טיפול קצרת-מועד וממוקדת שמשלבת בין שתי גישות - קוגניטיבית והתנהגותית. טיפול זה מתמקד בקשר שבין מחשבות, רגשות והתנהגויות. לרוב, המחשבות שלנו לגבי סיטואציות משפיעות על הרגשות שלנו, אלה גורמים לנו להתנהג בדרך מסוימת אשר מחזקת את המחשבות שלנו, וכך הלאה.


    המטרה בטיפול הקוגניטיבי התנהגותי היא קודם כל לזהות מהם דפוסי החשיבה הלא יעילים, להבין כיצד הם משפיעים על הרגשות וההתנהגות שלנו, ובהמשך הטיפול גם ללמוד כיצד ניתן לשנות או להגמיש דפוסים אלו. חשוב לציין שגם תחת השם הכללי טיפול קוגניטיבי התנהגותי׳ קיימות טכניקות טיפול שונות ומגוונות, כאשר תחום זה ממשיך להתפתח ללא הרף. 


    כיום משתמשים בשיטה זו בטיפול במגוון רחב של בעיות כגון דיכאון, ADHD, OCD, הפרעות אכילה ועוד, ובעיקר, CBT הוכח כיעיל מאוד בטיפול בהפרעות חרדה. יש מטפלים שמתמחים בגישה זו, יש שמשלבים טיפול זה גם עם שיטות טיפול אחרות, ויש שכלל לא מטפלים בגישה זו. אם את כבר נמצאת בטיפול, תוכלי להתייעץ עם המטפלת שלך לגבי מידת ההתאמה של טיפול זה עבורך ולהתעניין האם היא מטפלת בגישה זו.


    בהצלחה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון