תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י חדווה ב - 19/09/2019 08:43:38

    שלום.
    לפעמים אני תוהה אם הרגלי האכילה רגילים או שיש לי הפרעת אכילה. יש ימים שאני רעבה כל הזמן, וחושבת הרבה על אוכל, ואז יכולה להגיע הביתה ולטרוף את כל המקרר. אבל זה קורה אחת לכמה זמן.
    איך אני יכולה לדעת אם יש לי הפרעת אכילה? יש עם מי להתייעץ ולאבחן? ואם זאת כן הפרעת אכילה, איך אפשר להתמודד ולטפל בזה? אני לא רוצה לוותר על אוכל.
    תודה!

    תשובה: האם יש לי הפרעת אכילה?
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 19/09/2019 13:11:30

    שלום חדווה,


    מהתיאור שלך קשה לי לומר האם מדובר בהפרעת אכילה (ובכל מקרה אנחנו לא מאבחנים דרך הפורום כמובן). על מנת להבין טוב יותר האם מדובר בהפרעה של ממש או רק בהרגל לא טוב, תוכלי ללכת לייעוץ אצל איש מקצוע שמתעסק בתחום הפרעות האכילה. בין אם מדובר בהפרעת אכילה ובין אם לא, מדברייך נשמע שהעיסוק באוכל מייצר אי שקט ולכן אני מאוד ממליצה לך לפנות לקבלת עזרה מקצועית בכדי שתוכלי לקבל תמיכה בהשגת שליטה טובה יותר על הרגלי האכילה וכן על מנת שתוכלי להבין טוב יותר מה עומד בבסיס דפוסי האכילה שאת מתארת. 


    מאחר והזכרת חשש מוויתור על אוכל, חשוב לציין שהטיפול לא דורש ויתור על אוכל כמובן, אלא מעודד דפוסי אכילה יותר בריאים ונכונים לצד שינוי בהיבטים נוספים שיכולים להשפיע או להיות מושפעים מהרגלי האכילה. במקרים רבים, טיפול שכזה יכול לתמוך ביצירת שינוי רחב יותר גם בהיבטים הרגשיים הקשורים בהתנהגויות האכילה. 


    תוכלי לקרוא עוד באתר על הפרעות האכילה השונות, וביניהן הפרעת אכילה כפייתית והטיפול בה. עם זאת, חשוב להיזהר מאבחון עצמי ולגשת להתייעץ עם איש מקצוע. 


    יעל 


אנשי מקצוע ומכונים

לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
פז חיט

פז חיט

כפר סבא