תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אחת ב - 23/08/2019 14:13:29

    שלום רב,

    אני נשואה ובהריון. הריון שהגיע לאחר שנים רבות של ניסיונות, תסכולים והפלות. גליתי בסקירה שהעובר הוא בת. מאז התחילו לצוף תחושות קשות מאוד. אני מרגישה שאני ממש לא רוצה ללדת בת. מרגישה שזה לא היה שווה את כל המאמץ בשביל בת!!! כאילו שהיא פחות וייצור נחות. אני יודעת שזה מרגיש מוזר ממש.
    אני עברתי תקיפות מיניות והתעללות נפשית על ידי אבא שלי בילדות. ניסיתי להתלונן בשנות העשרים לחיי והמשפחה השתיקה אותי ואף איימו על חיי. התמונה מאוד מורכבת ואני לעולם לא אצליח להתלונן וזה גרם לתקיעות לשנים ארוכות והרגשה שאני ויתרתי על עצמי ולא הצלחתי להעניק לעצמי את הזכות שמגיעה לה לדרוש צדק ואף להתנקם והתחושה הזו רודפת אותי יום ולילה.
    הכל מתערבב לי ביחד.. ומאז שידעתי שאני בהריון עם בת לא מפסיקה לחשוב על העבר, על שנים התקיעות, על העתיד. אפילו אני מדמיינת שבעלי תוקף אותה מינית.. למרות שכפי שאני מכירה אותו הוא אדם הגון, בעל ערכים ולעלום לא ייעשה את זה.
    לכאורה החיים שלי דבש. נשואה לאיש הייטק, הצלחתי לסיים תואר שני בהצטיינות גרה בבית מרווח ומצב כלכלי טוב. אבל בתוכי כאוס אחד גדול ואני מרגישה שהתחושות שצפו בי ייהרסו לי את כל החיים.
    אודה להכוונה, לעזרה..

    תודה רבה

    תשובה: הריון ותחושות קשות
    נכתב ע"י שרון זיו ביימן ב - 24/08/2019 10:08:47

    שלום לך,


    טוב שאת משתפת במצוקה הקשה והמורכבת שאת חווה. מחד, שמחה על הכניסה להריון אחרי מאמצים רבים. מאידך, העובדה כי את עומדת ללדת בת מציפה זכרונות קשים וטראומטיים. כאשרו אנו עוברים טראומות קשות כמו אלו שאת שאת עברת טבעי ושכיח שבעת הריון, במהלף אירועים והתילכים המתחברים לטראומה או מזכירים אותה הקושי יצוף. העובדה שאת נושאת בת מציפה את הטראומה שלך כבת במשפחתך.


    ראשית, חשוב לחדד כי אלו תחושות קשות, אבל אלו תחושות. אני בטוחה ומאמינה כי את ובעלך, כמו שתארת את חייכם והקשר שלכם, תצליחו ליצר לילדיכם כולל הבת שבדרך עולם מוגן, אוהב וחיובי. מה שקרה לך לא חייב לחזור. יש תחושה חזקה של חשש, אבל במציאות תוכלו לייצר עולם אחר. 


    שנית, אני מאד ממליצה על טיפול לעיבוד הטראומה והתמודדות עם התחושות המורכבות. אפשר מאד לעזור. מציעה לחפש פסיכולוגית או פסיכותרפיסטית במקום מגורייך בעלת ידע וניסיון בטיפול בטראומה מינית ובכלל בטראומה ולהיעזר בשיחות. 


    מאחלת הריון בריא ושיפור בתחושות הקשות. לרשותך לפי הצורך


    בברכה חמה שרון


    תוכלי לקבל כאן רשימת אנשי מקצוע המטפלים בתחום פגיעה מינית

אנשי מקצוע ומכונים

עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
טל משולם

טל משולם

חיפה
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד