תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י יעל ב - 29/07/2019 12:15:02

    שאלה בנושא זוגיות עם חולה לשעבר בסכיזופרניה, אדם שלפני חמש שנים חלה בסכיזופרניה פרנואידית, יכל לדבר די נחמד גם על נושאים שונים בזמן מחלתו, עשה שטויות, ישן ביערות, הלך ערום ברחובות, כשלהכל יש לו הסברים, שיוצא מזה תועלת, היה חביב נחמד אך מסובב בזמן מחלתו, יש מישהי שטוענת שאנס/ רצה לאונסה בזמן מחלתו, אך הוא מכחיש זאת.
    אמו סברה כי תרופה נגד כפיתיות או דכאון שלקח קודם גרמה לסכיזופרניה, היא הורידה עמו ובהתיעצות עם רופא בהדרגה את התרופות הפסיכיאטריות, עשתה עמו הרבה עבודה עד שהגיע למצב שהבין שיש לו שקרן בראש, וברגש לפעמים, ולא להתיחס אליו לדברים לא רגילים, הוא פשוט מסיח דעת, מכל מחשבה לא הגיונית, כיום הוא בחור מצליח, עובד מוכשר, חביב בחברה, כשהוא טוען שהוא שולט היטב במחלה, ולא ניכר עליו כלום גם לדברי רופאים שראינו התקשו להאמין שהיה בעבר חולה כה קשה, האם נשקף סיכון מלהיות עם כזה אחד, מהתפרצות פתאומית, עברו מאז מחלתו כארבע שנים.

    שלום יעל. סכיזופרניה היא הפרעה כרונית אשר אינה "עוברת", אך צריך להבחין בינה לבין התפרצות פסיכוטית חד פעמית אשר עשויה להתעורר על רקע אירועי לחץ או שימוש בחומרים. מעבר לכך, מאחר ודפוס המחלה שונה מאדם לאדם ומאחר ויש שונות רבה באופן בו המחלה באה לידי ביטוי אצל כל אדם, אני לא מרגישה בנוח לייעץ דרך הפורום. ממליצה לפנות לשיחה משותפת עם הרופאים המטפלים ולהבין יותר לעומק את המצב, את האירוע בעבר ואת ההשערות לגבי העתיד. ליטל


    תוכלי לקרוא כאן מידע נוסף על סכיזופרניה

אנשי מקצוע ומכונים

מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו