תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אני ב - 30/01/2019 04:57:08

    שלום,
    בשלוש שנים האחרונות אחרי שתי תקיפות מיניות (בהפרש של כמה שנים, האחרונה הייתה הרבה יותר קשה), אני מתמודדת עם דכאונות קשים, קצת נטיות אובדיות, ובעיקר המון פגיעה עצמית כמו חבלות, שריטות וכוויות.
    תמיד זכרתי את עצמי קצת "אפלה" ועם נטיה למצבי רוח קיצוניים מגיל צעיר, אבל לא התייחסתי לזה יותר מידי. והתקופת דיכאון עכשיו אני מנחשת שזה בגלל התקיפה המינית ששברה אותי.
    לפני כמה ימים היתה לי שיחה עם אמא לגבי פסיכולוגית שנזכרתי שהייתי הולכת אליה בגיל 8-9. שאלתי את אמא למה היא שלחה אותי בגיל צעיר לפסיכולוגית, ומתברר שמגיל 7 בערך התחלתי להבריז מבית הספר, והיו כמה ריבים שהייתי מאיימת שאני אפגע בעצמי. המקרים הזכורים לה שבאחד מהם איימתי לקפוץ להתאבד מקומה רביעית, והדבר שגרם לה לשלוח אותי לטיפול בגיל צעיר זה בגלל שלקחתי סכין באחד הריבים ואיימתי שאחתוך לעצמי את היד.
    הייתי בהלם שהייתי כזאת ילדה, קצת משוגעת.. וסיפרתי לחברה והיא אמרה שזה דווקא משהו שכיח אצל ילדים קטנים.
    מאוד מעניין אותי, ואני מקווה שפניתי למקום הנכון. אמא שלי חד הורית וגידלה אותי לבד, והיא סיפרה גם שהיה לה קשה לתקשר איתי.
    אבל יש הבדל בין חוסר תקשורת לדעתי, לבין ילדה בת פחות מ10 שמאיימת להתאבד.
    השאלה שלי, האם זה משהו שבאמת שכיח אצל ילדים אולי למשוך תשומת לב? או מה זה יכול להעיד עלי עכשיו שאני לא מצליחה להתמודד עם החיים האלה ונוטה למחשבות אובדיות? או שאין קשר בין הדברים?
    מאוד מבולבלת, ואשמח לכל עצה.
    אם זה לא הפורום הנכון, אשמח מאוד להכוונה לאן אוכל לפנות לקצת תשובות.
    תודה מראש!

    תשובה: נטיות אובדיות מגיל קטן
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 30/01/2019 13:46:38

    שלום לך.
    איומים בפגיעה עצמית ואובדנות יכולים לקרות בקרב ילדים, אך אינם תופעה שכיחה אלא מצב ייחודי ומדאיג אשר מעיד בדרך כלל על מצוקה נפשית משמעותית (ולא על "סתם" רצון לתשומת לב). כאשר את מתארת אירועים אלו בילדותך, לצד אירועי עבר והווה קשים ופוגעים, אני מניחה שאפשר לשער שאת נושאת איתך סבל נפשי אשר עדיין אין לו מילים ו"סיפור". במצבים כאלו, הנפש פונה לא פעם לדיבור של המצוקה דרך הגוף, ובפרט דרך פגיעות עצמיות מסוגים שונים.
    לכן, אני מציעה להתייחס לחוויותייך בעבר ובהווה ברצינות הראויה, ולהתחיל לתת להן יותר מקום. ככל שחוויות אלו יוכלו להיות מדוברות ומעובדות, כך השפעתן על חייך תקטן ואני מאמינה שגם תזכי לרווחה נפשית גבוהה יותר. לכן, אני מציעה שתפני לטיפול פסיכולוגי בהקדם. מאמינה שרבות מההתנהגויות שכגע נחוות כחסרות פשר ו"משוגעות" יקבלו משמעות, ושמשמעות זו תביא להקלה.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
בן פדידה

בן פדידה

חיפה