תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אני ב - 21/06/2018 09:13:59

    שלום,
    בקצרה ממש - אדם שהיה מטפל שלי ועזר לי להחלים מ29 שנות חולי (אני רק בת 32), ׳התאהב׳ בי ואני בו. התחלנו לעבוד יחד, לגור בצמוד ולנהל סוג של נסיון למערכת יחסים. בתום 3 חודשים של עבודה אינטנסיבית ויחסים קרובים איתו, ברחתי משם כל עוד נפשי בי, עם טראומה אדירה של נסיונות ההתמודדות עם ההתנהגות המחרידה והפוגענית שלו שכילתה כל מקום בנפשי. לאחר קריאת אינספור מאמרים בנושא אני משוכנעת שהוא נרקיסיסט מהסוג הגרוע ביותר וחוויתי איתו בתקופה הזו את כל הקשת הרחבה של הסבל שאפשר לספוג מאדם שאתה אוהב עד עמקי הנשמה, ועוד שטיפל בך בעבר.
    לאחר סחרור רגשי של כמה שבועות ונתק מוחלט ממנו, הגעתי לאיזשהו (...) סוג של איזון נפשי ונסיון להמשיך הלאה בחיי. הוא כמובן צץ שוב, שלח הודעות מתרפסות וביקש כל יחס אפשרי, ולמרות שכבר הבנתי שהוא מטורף לגמרי עדיין נתתי לזה להכאיב לי ולגרום לי להגיב לו אחרי התעלמות מוחלטת ממנו... ושוב אני בסכנת פגיעה נוראית וקריסה אל תוך הסחרור איתו, כי האהבה מסרבת לדעוך ולהקשיב להגיון, ולבי מרוסק לרסיסים הקטנים ביותר.
    אני חושבת שכדאי שאחפש טיפול של כמה מפגשים כדי להתמודד עם מה שקרה. אני לא יודעת איזה סוג של מטפל לחפש ואיך למצוא את המטפל הנכון שיכיר את ההתמודדות הטראומטית עם אדם כזה וידע להכיל אותי ואת הדבר הזה.
    ואם נהוג בפורום זה, אשמח אפילו להמלצות על אדם מסויים. אני גרה בהרצליה ואוכל להגיע לתל אביב או כל האיזור השרון הקרוב.

    אשמח לעצות איזה סוג של מטפל לחפש, ואיך למצוא את הנכון למצבי.
    יצוין שטופלתי בחודשים האחרונים (לאורך אותה התקופה) אצל מישהי נפלאה, אך ה׳אבחנה׳ של המצב הגיעה לי רק עכשיו ואותה מטפלת כבר לא זמינה לי.

    תודה מראש.
    אני.

    שלום לך. אני מעריכה את יכולתך לזהות את הסחרור אליו נקלעת, ואת המאבק שלך לצאת החוצה לעבר אזורים וקשרים בריאים יותר למרות הוויתור העצום ששינוי זה דורש ממך. בהתאם, אני מסכימה עם הצורך בטיפול שיסייע לך להתחזק, לעבד את האירועים ולשקם את הפגיעה. אני חושבת שהטיפול המתאים במצב זה הוא טיפול פסיכודינמי, ואם זה רלוונטי לעברך- אולי כדאי לפנות למטפל/ת שיש להם ניסיון בתחום הטראומה. מעבר לכך, אני חוששת שאין לי אפשרות לאפיין את סוג המטפל/ת המתאימים. אני חושבת שהדרך- הלא פשוטה- היא להיפגש ולראות איזה סוג חיבור נוצר, ואיזה מפגש מרגיש לך נכון. את יכולה להתרשם ממטפלים שונים באינדקס אנשי המקצוע של פורטל בטיפולנט. בכל מקרה, אל תוותרי על האפשרות לחוויה אחרת, נכונה יותר, בטיפול. ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון