תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י טלי ב - 31/05/2018 20:31:53

    היי, אני בטיפול פסיכולוגי מעל חצי שנה. המטפל שלי הוא פסיכולוג בכיר, ותיק שמדריך בעצמו פסיכולוגים אחרים.

    יש לא מעט בעיות בקשר הטיפולי, ואני חוששת שהפסיכולוג משליך דברים מחייו האישיים לתוך הטיפול, למען האמת אני משוכנעת שזה המצב.

    שאלתי היא: האם פסיכולוג ותיק ובכיר שהוא בעצמו מדריך פסיכולוגים אחרים יבין וישכיל לקחת בעצמו הדרכה לגבי הטיפול בי. אציין שהוא לא אדם צעיר. האם נהוג שפסיכולוג מבוגר וותיק שכמוהו יעזר בהדרכה של פסיכולוג אחר, כאשר עולים קשיים בטיפול במטופל מסויים. או שמפאת גילו וניסיונו זה לא דבר שסביר שיקרה. לצערי, הטיפול כושל מכל בחינה שהיא ולא מעט פעמים אני חשה שהפסיכולוג מוציא עליי תסכולים שקשורים בכלל לחייו האישיים, אולי אני בכלל מזכירה לו את ביתו ולכן הוא כל כך כועס עליי. לפעמים נדמה לי שהוא כן מתייעץ עם קולגה ולכן גישתו מתרככת והוא מבין את הכשלים הרבים ואת הכשלים האמפתיים שלצערי מתחוללים לעיתים קרובות ביותר בטיפול. מאוד מאוד קשה לי בטיפול אצלו. חשה שאינני זוכה אפילו לאמפתיה מינימלית מצידו וחוששת שבאם הוא לא יעזר בהדרכה לגבי בעיותיו האישיות, אזי הטיפול נועד לכישלון. זה מאוד חבל לי מכיוון שהוא כבר מכיר אותי ואני מתקשה להתחיל הכל מחדש על מטפל אחר. מודה לך מקרב לך ומעריכה את נכונותך לענות לשאלתי.

    תשובה: הדרכה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 01/06/2018 16:12:57

    שלום טלי,
    אשיב לך בהתייחס לשני היבטים.
    בהיבט המציאותי, הנכונות לקבל הדרכה, לשנות גישה ולהתגמש בהתאם לצרכי המטופל משתנה ממטפל למטפל ואינה תלויית גיל, ותק או מעמד ולכן הנקודה המרכזית היא האם תרגישי שאתם מצליחים ליצור דיאלוג משמעותי ומבין על הקשיים ביניכם, או לא.
    בהיבט הרגשי יותר, אני חושבת שחשוב מאוד להעלות את התחושות שתיארת ואת השאלה לגבי הדרכה בפני המטפל. ההתבוננות המשותפת על הקשיים, התחושות והפנטזיות המתעוררים בקשר הטיפולי מהווה הזדמנות יקרת ערך לא רק לחידוד ההבנה של צרכי המטופל אלא גם להרחבת ההתבוננות על עולמו הפנימי. למשל, שיח כנה על הנושא שתיארת יכול גם לחדד את הבנת המטפל בנוגע למקומות בהם את זקוקה לגישה רכה או מכבדת יותר, אבל גם לבחון מדוע כל כך ברור לך שהוא כועס עלייך, האם החוויה של השלכת קשייו האישיים עלייך משקפת גם את חוויות העבר שלך ולא רק את הקשר ביניכם ומה מקור התחושה לפיה רק אדם מבחוץ (מדריך) יוכל "להציל" אותך ממי שמכאיב לך.
    דיאלוג מסוג זה עשוי לפתוח, להבהיר ולקדם או- במידה ותרגישי שאינכם מצליחים ליצור שיח אפקטיבי- להבהיר כי קיים קושי ממשי או תקיעות שיתכן ואינם ניתנים לפתרון בשלב זה, עם כל הצער הכרוך בכך.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו