תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דניאלה ב - 20/10/2017 18:34:20

    אני מחנכת של תלמיד כיתה ז, אשר מעורב מתחילת השנה באירועי משמעת ובעיות התנהגות. למעשה מדובר בתלמיד שאומץ מגיל 7 ברוסיה ועלה ארצה בהיותו בן 10. בארץ למד שנתיים ביסודי בכיתות ה,ו.
    הרקע המשפחתי של התלמיד מאוד קשה:
    אימו הביולוגית נפטרה ממנת יתר של סמים והאב נפטר בהיותו בכלא.
    הנער נאלץ לחיות ללא מחסה והשגחת הורים במשך שנה שלמה. אח"כ נשלח לבית יתומים ושם למד בגיל 7 בית ספר לעיוורים בשל לקות ראיה (עבר ניתוח בעיניים).
    בגיל 8 למד בבית ספר רגיל ואובחן כסובל מבעיית קשב וריכוז, ובעקבות זאת טופל תרופתית לחודש בלבד. לפני תחילת לימודיו בכיתה ז' בבית סיפרנו, ההורים פנו לרופאת המשפחה לבירור עניין הקשב והריכוז, ולדברי ההורים, מדובר בסימפטומים של גיל ההתבגרות. השנה, בנוסף לאירועי המשמעת, היה מעורב באירוע אלימות ברוטלי כלפי תלמיד משכבתו שנזקק לטיפול רפואי. אני מבקשת להתייעץ איתך, כיצד להתמודד עם הנער ולבחון מענה הולם עבורו.

    תשובה: דרכי טיפול
    נכתב ע"י אסף ב - 23/10/2017 13:42:50

    שלום דניאלה,

    נשמע סיפור חיים מאוד מורכב, שאכן הותיר תסכול רב ומשקעים. קשה לומר מבלי להכיר את הנער לעומק בדיוק מדוע הופיעו בעיות המשמעת וכיצד ניתן לסייע לו, אבל ברור שהוא זקוק לסביבה תומכת, מכילה, עם גבולות מכבדים וברורים.
    בנוגע לקשיי הקשב והריכוז, מציע להפנותו לאבחון ממוקד ומעמיק, אשר כולל ראיון עם רופא מומחה (נוירולוג או פסיכיאטר) ובהמשך, במידת הצורך, לפנות לאבחון פסיכולוגי (ראיון קליני ומבחנים ממוקדים).
    מעבר לכך, ובעיניי חשוב מכל, נראה שהוא זקוק מאוד לטיפול על מנת לעבד את חוויותיו השונות, תסכוליו ואולי גם את התוקפנות שהוא מרגיש. את מוזמנת לכתוב מהיכן הנער ונוכל לנסות לאתר עבורו מענה טיפולי הולם.

    בהצלחה!
    אסף

אנשי מקצוע ומכונים

איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון