תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י נוגה ב - 17/09/2017 16:28:27

    יש לי בעיה שחוזרת על עצמה, זה חלום שחוזר על עצמו גם הרבה פעמים וגם בכל מיני צורות.
    קצת קשה לי לשתף בו אבל אולי תוכלו לעזור לי.
    אני חולמת שאני צריכה לשירותים, ואני הולכת להתפנות בכל מיני צורות מוזרות. אני ידגיש שרוב הפעמים קורה שאני חולמת את זה או לפנות בוקר או בשינת צהריים (במיוחד של שבת) וזה קורה ברוב הפעמים כשאני צריכה לשירותים וכאילו חולמת שהולכת. ותמיד בחלום יש שתי וריאציות: או שאני ממש צריכה ותמיד קורה פתאום משהו שמונע ממני ללכת, אנשים נכנסים ונמצאים ובגללם אני לא יכולה להיתפנות. והוריאציה היותר חזקה זה שאני מתפנה במקומות ובצורות מוזרות: כאילו לא בשירותים, אלא בכל מיני חורים מוזרים, רק לא בשירותים. וגם שם כמעט תמיד זה כאילו כמעט מתגלה שניה לפני שאני מתפנה ואז אני לא מתפנה בסוף.
    ועוד נקודה שלא קוראת תמיד זה שאני חולמת שכאילו אני מתפנה בצורה שגבר מתפנה (לא זוכרת האם האיבר מין שלי הוא של גבר או אישה). ואז כאילו באיזה שלב בחלום אני מבינה שמשהו לא בסדר.
    אני ידגיש ש: א. אני בטיפול, רק אני ממש מתביישת להעלות את השאלה כולל התיאורים. גם כי זה מבייש אותי וגם כי הורגלתי בחיים לא לדבר כלום על כל מה שקשור למין. בצורה קצת קיצונית.
    ב. יש לי בעיה עם משיכה מינית בכלל ולגברים בפרט. אני ככל הנראה לסבית, רק המיניות אצלי בכלל תקועה בגלל הסיבה שפירטתי קודם (ובגלל עוד כמה דברים)
    ג. לא עברתי פגיעה מינית בשום שלב בחיים.
    ד. ועוד משהו- היה שלב בחיים שלי שמשהו מכל זה השתלט עלי והייתי באמת הולכת לשירותים בצורה מוזרה, זה קרה פעמים ספורות מאד, וכאילו בלי שליטה, אבל אח"כ הצלחתי להשתחרר. אני יציין גם שכשאני חולמת את החלומות האלו כשאני מתעוררת אני מרגישה שממש בא לי ללכת ולעשות זה, אבל אני שולטת בזה ומתנרמלת.

    עוד נקודה פתאום מוצאת את עצמי מתעניינת נורא בחזה של עצמי, קונה חזיות שמגדילות וכו' וזה גורם לי להסתכל פתאום יותר על חזה של בנות אחרות. ללכת לחפש חזיות, גם אם לא לקנות, להסתכל באינטרנט על חזה וחזיות... אני יציין שכשאני נכנסת לסטאזה הזאת אני מרגישה כאילו שמשהו משתלט עלי, פעם זה לא היה קורה לי והיום זה כאילו הרבה יותר. בתהליך הטיפולי שלי אני נפתחת יותר לתהליך המיניות. (אני חרדית...)

    אשמח לעזרה בהבנת עצמי, כי זה ממש מפחיד אותי, שאולי משהו לא בסדר...

    תשובה: יש לי שאלה שממש מציקה לי ואני צריכה עזרה
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 23/09/2017 10:15:37

    שלום נוגה,

    אני מבינה כי החלומות, המחשבות והעיסוק בצרכים, מיניות, נטייה מינית וכו' מעוררים בך פחד ובושה וחשש שמשהו לא בסדר. לכולנו יש דחפים, יצרים, מיניות וצרכים ועל כן לא הייתי ממהרת להסיק שמשהו לא בסדר. עם זאת, כפי שאת מתארת, נשמע שתכנים אלו מאוד מציפים מאיימים עליך. ייתכן וזה קשור גם לכך שהורגלת שאלו נושאים מאיימים שנהוג להסתיר.
    נשמע שאת בהחלט זקוקה למקום שיעזור לך להבין את עצמך, לחשוב על הדברים הללו, לדבר עליהם וכך להבין ולעבד את התכנים הללו. ככל שיהפכו יותר מובנים, כך כנראה רמות החרדה ירדו. לשמחתי, כתבת שאת נמצאת בטיפול וזהו בדיוק המקום להעלות ללא צנזורה את כל המחשבות והחלומות. אני מבינה את הקושי שבחשיפה, אך מי שיוכל לעזור לך בתהליך ההבנה זה הטיפול (חשוב לוודא שאת הולכת לטיפול פסיכולוגי אצל איש מקצוע מומחה- פסיכולוג/ית קליני או עובד/ת סוציאלית קליני). הבנה של חלומות יכולה להיעשות רק מתוך היכרות איתך ומתוך דיאלוג איתך וחשיבה משותפת. כמו כן, ברור של התכנים הנוספים שציינת מצריך עבודה לאורך זמן והיכרות מעמיקה איתך, בתוך קשר טיפולי של אמון.

    בהצלחה ושנה טובה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
ניר כהן ארזי

ניר כהן ארזי

רמת השרון
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו