תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימית ב - 16/08/2017 12:22:16

    הי סיוון,
    אני מטופלת כבר 7 חודשים אצל מטפלת טובה. מקצועית, הוגנת וישרה.
    הגעתי אליה בגלל בעיות שמתלוות לפגיעה שעברתי בילדותי
    בעבר (עד לפני 3 שנים) הייתי בטיפול אצל מטפלת אחרת (במשך שנה וחצי לסירוגין) שאליה פיתחתי רגשות העברה מאוד חזקים. אפשר לומר שממש התאהבתי בה (לא בקטע רומנטי) וחשבתי עליה כל הזמן. לאורך כל תקופת הטיפול הקודם חשתי רגשות מעורבים בעוצמות מאוד מאוד חזקות כלפי המטפלת הקודמת . בסופו של דבר הטיפול נגמר בשברון לב שלי בשל ויכוח כספי עם המטפלת שגרם לי לבעיית אמון קשה מולה. עד שהיא אמרה שלולא אמון מצדי היא אינה יכולה לעזור לי. (גם תמיד הייתי שותקת בפגישות ולא משתפת כמעט בכלום)
    אבל, כיום אני בטיפול אצל מטפלת אחרת שהיא מאוד אמינה ומסודרת מבחינת ההתנהלות שלה. הטיפול שלנו מקצועי והגון . אולם אני לא מצליחה לפתח כלפייה רגשות עוצמתיים כמו עם הקודמת. אני לא חושבת עלייה כמעט בין הפגישות. ובכנות, פרט לחיבה והערכה על ההגינות שלה, לא חשה כלפייה דבר.
    זה חסר לי עד מאוד.
    אני גם כל הזמן מעלה בפגישות את הגעגוע שלי למטפלת הקודמת.
    העליתי את הנושא בפגישה מולה (אני מרגישה מולה מאוד בנוח, בניגוד לטיפול הקודם) והיא אמרה שהבחינה בכך. אמרתי שאני חושבת שזה כך כיוון שאני לא מצליחה להרגיש ילדה למולה. ועם המטפלת הקודמת תמיד הרגשתי ילדה. ואז היא אמרה שנוח לה בפוזיציה הזאת ושהיא לא רוצה אחרת.
    זה מפריע לי מאוד.
    לדעתך, האם כדאי לי להחליף מטפלת?
    תודה :-)

    תשובה: לא מצליחה לפתח רגשות למטפלת הנוכחית
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 21/08/2017 11:21:08

    שלום לך,

    השאלה שלך נוגעת בחלק מרכזי מאוד בטיפול והוא היחסים המורכבים שנוצרים בין המטפל למטופל. באופן טבעי ובלתי נמנע, עם כל מטפל נוצר קשר ייחודי ולעיתים שונה בעוצמת הרגשות שמתעוררים. הדבר יכול להיות מושפע מהאינטראקציה ביניכן וגם מתקופות שונות בחיים. ניתן להבין את הגעגועים שאת חשה למטפלת הקודמת ולעוצמות הרגשיות וחשוב שהנושא יהיה מדובר בטיפול החדש. להערכתי, הנושא המרכזי הוא לא האם תצליחי להרגיש ילדה אל מול המטפלת החדשה והאם תצליחי לחוש כלפיה רגשות יותר עוצמתיים, אלא ניסיון להבין את המשמעויות של הדבר עבורך, מדוע זה לא מצליח להתעורר כעת ומה בזה מפריע לך. למשל, האם הרגשות העוצמתיים היו עבורך הוכחה לכך שהטיפול חשוב לך או שהטיפול "עושה משהו"? האם אולי דווקא העיסוק ברגשות האלה חסם או כיסה רגשות אחרים שהיה קשה יותר לחוש אותם כלפי המטפלת הקודמת (כמו אדישות, או אכזבה), או אולי הם באו במקום נושאים אחרים שיכלו לעלות בטיפול? האם זה משהו שמוכר מיחסים אחרים?האם הקושי להרגיש כלפי המטפלת החדשה קשור לפגיעה הכואבת שהתרחשה בטיפול הקודם ויש חשש שתפגעי שוב? ועוד ועוד. התפקיד של הטיפול ושל המטפלת הנוכחית הוא לחשוב איתך יחד מה המשמעות של היחסים שנוצרו עם המטפלת הקודמת ואיתה עבורך, מה זה אומר על דפוסי היחסים שאת יוצרת באופן כללי, מה התחושות שלך לגבי הדבר הזה ואולי כיצד זה מתקשר לסיבות שבגללן גם הגעת לטיפול. כמובן שאיני יכולה לייעץ לך אם להחליף מטפלת או לא, אך הייתי מציעה לך לבחון לאורך זמן האם את מצליחה להבין דברים חדשים על עצמך מתוך הטיפול החדש והאם יש תחושה של העמקה בקשר ובהבנה שלך את עצמך.

    בהצלחה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון