תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימית ב - 19/07/2017 15:11:29

    הי סיוון,
    פניתי אליך בעבר וסיפרתי כאן על פגיעה שעברתי ועל כך שסיפרתי זאת בעבודה ומאז אני מתקשה. רציתי לספר שניסחתי מכתב ושלחתי אותה לקולגה שלה סיפרתי ובמכתב התנצלתי בפנייה, כתבתי שנפגעתי מהתנהגותה והסברתי שבעיניי היא חברה כיוון שהרגשתי ממנה אכפתיות כלפיי. וביקשתי לרכך את המצב גם אם אנחנו לא חברות יותר. המטפלת שלי אפילו קראה את המכתב קודם והמליצה לשלוח כדי שאסביר את עצמי (המכתב עצמו היה מאוד עדין ופייסני, אך מאידך אינו מבהיל מפחיד או אישי מידי). העניין הוא שהקולגה אמרה שהיא לא מסוגלת להגיב לי על המכתב. וההתנהגות שלה לא מובנת לי כלל. את יכולה בבקשה אולי להעריך או להסביר (אני יודעת שזו בקשה מוזרה, כי לא ניתן לדעת מה מתחולל בנפשו של אחר, ועוד אחר לא מוכר) מה התשובה הזו באה להביע? האם זה טוב או לא?
    אני מצידי עשיתי מה שיכולתי וגם מרגישה שממש חשפתי את עצמי בכתיבה שלי והודתי בכך שיש לי קושי ושאני חשתי חמלה ממנה. וקצת ציפיתי לתגובה.

    תשובה: בהמשך לשאלה בעבר......
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 20/07/2017 10:58:20

    שלום לך,

    את צודקת שפעמים רבות קשה לנו לשער או "לנחש" מה מתרחש במוחו של אחר, ואכן, איני יודעת למה הקולגה שלך התכוונה באמירה הזו ואם אפשר בכלל לשפוט את זה כטוב או רע. אולי היא התכוונה שהיא זקוקה לזמן לעבד את הדברים, אולי התכוונה לכך שאינה מעוניינת עוד לדבר על נושאים אישיים בעבודה, אולי היא חוששת מתגובתך לאור מה שהיה ביניכם וההתעלמות שלך ממנה בעבר, ואולי היא עוד כועסת או פגועה וזקוקה לזמן. אני מבינה שציפית ממנה לתגובה, אך לצערנו אנו לא תמיד מקבלים את התגובות שהיינו רוצים או מצפים מאחרים. נראה לי שמצידך עשית את מה שיכולת ועכשיו למולה אפשר קצת להרפות ולתת לזמן לעשות את שלו. לצד זה, נשמע שהדבר מטריד אותך ולכן הייתי ממליצה לך להמשיך ולעסוק בו באופן אישי בטיפול שלך. בטיפול תוכלי להבין את היחסים שלך עם הקולגה, מה מתעורר אצלך למולה, מה היא מייצגת עבורך וכו'.

    שיהיה בהצלחה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
יובל קורן

יובל קורן

חיפה