תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ליאת ב - 19/07/2017 01:58:02

    שלום רב,
    אני יוצאת מזה כחודש עם בחור בן 35. לפני כשבוע הוא סיפר לי כי לפני 4 שנים אושפז למשך 3 חודשים לאחר שהתברר כי הינו סובל ממאניה דיפרסיה. מעבר לטיפול הפסיכולוגי אשר קיבל שם, הוא קיבל תרופה נוגדת דיכאון (אינני יודעת איזו מהן בדיוק) ובנוסף, ליתיום. מאז הוא מאוזן ומתפקד, וממשיך לקחת רק את הליתיום ונמצא במעקב של פסיכיאטר אחת לחודש וחצי.

    הסיבה שאני מעלה את כל זה היא מפני שבכל הזמן הזה שאנחנו יחד קיימנו יחסי מין רק 5 פעמים, כאשר 4 פעמים מתוכן אני יזמתי ובכולן הרגשתי שהוא עושה לי טובה ולא ממש מעוניין בסקס.. הוא הסביר את זה כחוסר חשק מיני אשר החריף לאחר שחלה במאניה דיפרסיה.

    בפעמים בהם קיימנו יחסי מין, הוא לא ממש פעיל באקט עצמו ונבוך מהמגע עצמו. הוא רוצה בעיקר להגיע לאורגזמה ולא מעוניין במשחק המקדים. מיותר לציין שלי זה לא נעים..

    בנוסף, לפני כמה ימים גיליתי שהוא צופה בפורנו ומאונן. זו לכשעצמה אינה בעיה מבחינתי באופן כללי. אך בהינתן הסיבות שציינתי, אינני מבינה איך יכול להיות שיש לו חשק מיני כשזה נוגע לפורנו אבל אין לו חשק מיני כשהוא איתו, כשאני יודעת שהוא נמשך אלי ונהנה בחברתי, ואנחנו רק בתחילתו של קשר...

    אשמח לדעת האם יש פתרון לנושא החשק המיני במקרה הנ״ל?

    בתודה מראש,
    ליאת

    תשובה: מאניה דיפרסיה והשפעותיה על החשק המיני
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 20/07/2017 10:49:45

    שלום ליאת,

    נושא המיניות הוא הרבה פעמים נושא שנמנעים מלעסוק בו, אך הוא חשוב מאוד לתחושת הסיפוק וההנאה האישית, כמו גם לאינטימיות ולתחושת הקירבה בין בני זוג, ולכן חשוב מאוד שאת עוסקת בנושא.
    מהתיאור שלך נשמע שניתן להבין יותר במה מדובר. האם כרגע מדובר בתקופה יותר דיכאונית והחשק המיני נפגע?
    כמו כן, כדאי לברר עם הרופא המטפל האם ירידה בחשק המיני יכולה להיות תופעת לוואי שקשורה לטיפול התרופתי. בנוסף, מפני שאת מתארת שכן קיים צורך מיני שמתבטא ברצון להגיע לפורקן, מה שאת מתארת יכול לנבוע מקושי באינטימיות ביחסים עם אדם אחר, מחשש מקירבה או מכך שזהו קשר חדש. כרגע לא ברור כיצד הוא תופס את הדברים (האם משהו מפריע גם לו?).
    בכל מקרה, לא ניתן לדעת מראש אם יש פתרון לנושא, אלא מדובר בתהליך שבמהלכו תצטרכי לברר תוך כדי מה קורה ביניכם ומהי עמדתך בנושא. מדובר בתחילתו של קשר, ולכן תצטרכי לעקוב ולראות- האם יש נכונות מצד בן הזוג לשוחח על הנושא? להבין את הצד שלך? לנסות לעשות איזו שהיא עבודה משותפת? כמו בסוגיות שונות בזוגיות, חשוב לראות שיש פרטנר שיש ביניכם תקשורת פתוחה, מוכנות לבוא אחד לקראת השני ולעשות איזה שהוא תהליך משותף. את תצטרכי לברר עם עצמך האם יש נכונות לתהליך, האם יש שינוי שמספק אותך וכמה את מוכנה להתפשר במידה ולא. כמובן שתוכלו תמיד לפנות לייעוץ זוגי העוסק בתחום המיני כדי לראות כיצד ניתן לסייע, אך הדבר דורש את שיתוף הפעולה שלו.

    שיהיה בהצלחה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה